Het gerucht dat Watch_Dogs wellicht plaats zou vinden in het universum van Assassin’s Creed is slechts een loshangende theorie. In gesprek met GamersNET gistermiddag verkondigde creative director Jonathan Morin dat de twee werelden geen onderdeel van elkaar zijn. De kleine verwijzingen die de games naar elkaar zouden doen, zijn grappig bedoelde easter eggs. Hiermee wordt de column over de mogelijke kruising van onze hoofdredacteur Peter, jammer genoeg, onderuit gehaald.
Morin verklaarde verder dat veel werknemers bij Ubisoft het leuk vinden om grapjes uit te halen en in hun games te verwijzen naar eerdere Ubisoft-titels. Maar van ‘intertwined worlds’ was in dit geval geen sprake bij Assassin’s Creed en Watch_Dogs.
Wat jullie? Is dit jammerlijk nieuws of zijn jullie blij dat Watch_Dogs een verhaal op zich is?
hmm ,jammer ,vond het wel een leuk idee ๐
Aan de ene kant jammer, maar ook wel vet dat et een compleet nieuwe IP is.
Zijn er eigenlijk games waar die ‘intertwined worlds’ gebruikt worden?
Ik hoorde laatst dat Goat Simulator eigenlijk plaatsvindt in het Halo-universum, maar dat moeten we vooralsnog met een korreltje zout nemen. In ieder geval tot de volgende persconferentie van Microsoft.
ja was opzich best een vet idee geweest
Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant een heel nieuwe game kan geen kwaad( als de game goed is)
Eve online en Dust 514
Tom van welke geit heb je dit gehoord? Dit zou de invasie van de covenant verklaren!
Van de ene kant jammer. De templars zouden een mooie rol hebben kunnen spelen in het starten van de ctOS in Watch Dogs. Ze zijn immers dol op macht. Maar van de andere kant is het ook wel mooi om dit gescheiden te houden om van Watch Dogs geen game te maken dat maar gaat over het spelen van een assassin, maar gewoon lekker hacken en de vigilante uithangen.
Het had wel leuk geweest, maar voor degene die Assassin’s Creed niet spelen zal Watch_Dogs dan ineens een game zijn waarvan ze denken dat die voor de Assassin’s Creed fans is gemaakt. Een game hoort gewoon zijn eigen verhaal te hebben. Een easter egg of een referentie naar Assassin’s Creed in Watch_Dogs is wel leuk.
–
In Far Cry 3 moest je radio torens beklimmen om een gedeelte van de map te zien, hetzelfde als in Assassin’s Creed, gebouwen beklimmen. Zulke dingen zijn wel leuk. ๐
Beide ๐
Aan de ene kant is het wel jammer, maar ik hoopte diep van binnen toch dat ze niet met elkaar verbonden zijn. Zou soms wel leuk zijn, maar dan moeten ze bij beide games rekening houden met de andere game wanneer ze een vervolg maken. Kost weer teveel moeite ๐
Achja, ik had het ook niet echt verwacht. In andere Ubisoft games (o.a. Far Cry 3) worden ook verwijzingen naar Abstergo gemaakt