Ontwikkelaar Watch_Dogs prijst kracht van PlayStation 4

Hoewel boze tongen beweren dat Ubisoft de graphics van Watch_Dogs sinds de onthulling heeft moeten downgraden wegens het gebrek aan kracht van de PlayStation 4, is de animation director van de game laaiend enthousiast over Sony’s nieuwste console. Op de PlayStation Blog liet Colin Graham weten dat de PlayStation 4 hem en zijn team “de kans gaf om te dromen.”

Graham vertelt dat hij, bij het ontwikkelen van de PlayStation 4-versie van Watch_Dogs, soms het idee had alsof hij een onbeperkt budget had:

PS4 has really given us the platform to build a new type of game. It gave us a chance to dream. From an animation point of view we’re always running out of memory, especially when you start developing towards the end of a console generation, so PS4 allowed things like reduced animation compression and more variety in civilians. From my point of view it’s a bit like working with an unlimited budget because we can’t fill the memory budget on PS4. It’s a really nice piece of hardware.
Ook Danny Belanger, de lead game designer van Watch_Dogs, is erg te spreken over de PlayStation 4:
The powerful technology helped us create a better simulation. The water effects, the amount of people in the city, the quality of the lighting… it all brings us a step forward.
Watch_Dogs is vanaf 27 mei verkrijgbaar, onder andere op de PlayStation 3 en 4.

  1.   
    Goldcobra's avatar

    Vrij logisch dat ze dit zeggen. De publisher heeft immers een deal met Sony voor een uur extra gameplay, en ik denk niet dat ze Sony boos willen maken door te zeggen dat ze de graphics hebben gedowngrade door de beperkingen van de PS4