MENU

Ontwikkelaars kunnen gratis gebruikmaken van de Xbox One cloud

We horen de laatste tijd steeds meer over Microsofts Xbox One cloud. Het serverpark die de next-gen console op de achtergrond steeds sterker moet maken en alle data van gebruikers overal beschikbaar maakt. Ontwikkelaars kunnen de cloud gaan gebruiken voor berekeningen, het opzetten van schaalbare dedicated servers en andere vernuftige features. Eén belangrijke vraag die wij over de de cloud hebben is nu beantwoord. John Bruno, Hoofd Programmamanager Xbox Live, heeft namelijke bekendgemaakt dat ontwikkelaars gratis van de cloud gebruik kunnen maken.

We chose to provide cloud features that allow the game creators to push the limits of their gameplay experiences and apply the bulk of their investments to game creation, rather than server and operational resources. In fact, we even give them the cloud computing power for FREE so they can more easily transition to building games on Xbox One for the cloud.

Dit betekent dat alle ontwikkelaars zonder kosten berekeningen door de Xbox One cloud kunnen laten uitvoeren, gratis benodigde data kunnen opslaan en de kosten van dedicated servers niet zelf of door gamers op te hoeven laten hoesten. Ook kan de cloud voor multiplayer games nog een belangrijk voordeel bieden. De servercapaciteit kan per game schalen en er wordt dus alleen gebruikgemaakt van de middelen die er op dat moment nodig zijn. De multiplayer van oudere games hoeven dus niet te sluiten omdat er bijvoorbeeld hoge kosten worden gemaakt of servers voor andere doeleinden benodigd zijn. Nee, het kost de ontwikkelaar niets en Microsofts cloud blijft natuurlijk altijd draaien.

De verschillende voordelen van de Xbox One cloud heeft Microsoft nog eens in een mooie infographic gezet.

  1.   
    gamepower's avatar

    mooi zo, dit kan alleen maar de games en gamers voordelen opbrengen!