Turn 10: Forza 5 benut 100 procent van de kracht van de Xbox One

Games die aan het begin van een consolecyclus verschijnen, benutten vaak slechts een fractie van de kracht van het apparaat. Dit is duidelijk te zien wanneer je de eerste PlayStation 3- en Xbox 360-spellen vergelijkt met titels als GTA 5. Dan Greenawalt van ontwikkelaar Turn 10 beweert echter nu al 100 procent van de kracht van de Xbox One te benutten.

Toch is er nog ruimte voor verbetering, want Greenawalt is ervan overtuigd dat hij en zijn team de komende jaren trucjes gaan ontdekken om die kracht beter te gebruiken. Greenawalt vertelt:

So in many ways, we’re testing their OS, we’re testing their architecture every day, so it’s an incredible partnership. It’s funny, because I hear it a lot: ‘are you using the hardware?’ The truth is, you always use 100% of the hardware. You just do, but it’s a question of whether or not you’re using it efficiently, and so that’s what happens over a course of years.
Greenawalt benadrukte vervolgens het verschil tussen Forza 2 en Forza 4:
Between Forza Motorsport 2 and then three and four, the game got incredibly technical. The hardware didn’t get any more powerful, but we got more efficient at doing our math. We’re using 100% of this console, but obviously we will become more efficient over the years.
Wij zijn nu al benieuwd hoe de laatste games in de next-gen consolecyclus eruit zullen zien.

  1.   
    assassin_MKA's avatar

    Sony wil eerder de kracht van zijn systeem zuinig gebruiken, zodat we een evolutie kunnen zien en steeds betere games met mooiere graphics.
    Microsoft laat de kracht van zijn console meteen volledig gebruiken om zijn console te promoten. Wel spijtig, want er zal heel weinig verschil zijn tussen de games tussen begin en einde van de consolecyclus.

  2.   
    gamepower's avatar

    assassin_MKA schreef, "Sony wil eerder de kracht van zijn systeem zuinig gebruiken, zodat we een evolutie kunnen zien en steeds betere games met mooiere graphics.
    Microsoft laat de kracht van zijn console meteen volledig gebruiken om zijn console te promoten. Wel spijtig, want er zal heel weinig verschil zijn tussen de games tussen begin en einde van de consolecyclus."

    dit is zever en dat weet jij ook, iedereen die games maakt zegt al jaren dat ze volle kracht van de xbox of ps gebruiken! dit zijn gewoon verkooptrucs! als gamer zou je dat intussen moeten weten , ipv zo’n onnozel bericht over sony te posten

  3.   
    Koen's avatar

    De eerste Gears of War gebruikte destijds ook al alle kracht als ik het me goed kan herinneren. Het verschil wordt gemaakt doordat ze steeds beter weten hoe de kracht verdeeld moet worden.

  4.   
    3333/3333's avatar

    gamepower schreef, "

    ”assassin_MKA” schreef, "Sony wil eerder de kracht van zijn systeem zuinig gebruiken, zodat we een evolutie kunnen zien en steeds betere games met mooiere graphics.
    Microsoft laat de kracht van zijn console meteen volledig gebruiken om zijn console te promoten. Wel spijtig, want er zal heel weinig verschil zijn tussen de games tussen begin en einde van de consolecyclus."

    dit is zever en dat weet jij ook, iedereen die games maakt zegt al jaren dat ze volle kracht van de xbox of ps gebruiken! dit zijn gewoon verkooptrucs! als gamer zou je dat intussen moeten weten , ipv zo’n onnozel bericht over sony te posten"

    Inderdaad, ik wordt zelf ook altijd moe van diezelfde verkooppraatjes.

    “We hebben alles uit de console geperst!” Bla, bla bla. Uiteindelijk zien de launchgames er vaak nagenoeg hetzelfde uit als games die wat later uitkomen. Ze doen net alsof het een verschil van dag tot nacht is, dat is het duidelijk niet.