‘Engine van Rayman Legends kan ook gebruikt worden voor Beyond Good & Evil 2’

Er is inmiddels tien jaar verstreken sinds gamers voor het eerst aan de slag mochten gaan met Beyond Good & Evil, en nog steeds wachten fans op een vervolg op deze veel geprezen game. Tientallen geruchten en nieuwtjes ten spijt, is nog steeds niet bekend in hoeverre de ontwikkeling van Beyond Good & Evil 2 eindelijk tot een eindproduct zal leiden. In elk geval heeft Michael Ancel, studiobaas van Ubisoft Montpellier, in een recent interview weer het vuurtje rondom de titel aangestookt.

In een interview met Edge liet Ancel zich uit over de toekomst van de technologie die de studio voor Rayman Origins heeft ontwikkeld, de UbiArt Framework engine. Met behulp van deze engine kan het ontwikkelproces van een game stukken sneller verlopen.

I think UbiArt, when you see it the first time, is really amazing. You don’t even have to pause the level. You can put an object or an enemy where you want, even while you’re playing. It gives you the opportunity to try new things and do things very fast and improve all the time. All these elements make the iteration process very fast and easy to use.
De engine werd ook gebruikt voor Rayman Legends, opnieuw een 2D-platformer, maar volgens Ancel betekent dat niet dat de UbiArt Framework niet gebruikt kan worden voor 3D-games. Sterker nog, toen de studiobaas werd gevraagd of deze productiemethoden ook kunnen worden gebruikt voor Beyond Good & Evil 2, zei Ancel het volgende:
Of course. There’s not so much difference between the two because, as soon as you start the process of sharing human [development] with the computer, you can translate that to more complex games. We have done research and it’s something we are working on, but I can’t mention too much about that.
Er is dus hoop, als we Ancel moeten geloven, dat het ontwikkelingsproces van Beyond Good & Evil 2 in elk geval vordering maakt met behulp van de tijd-en-kostenbesparende technologie die samenkomt in de UbiArt Framework engine. Maar hoelang het dan nog duurt voordat gamers daadwerkelijk met het vervolg op de iconische titel aan de slag kunnen gaan, daar deed Ancel helaas geen uitspraak over. Zeker lijkt in elk geval wel dat een mogelijke onthulling minstens tot de volgende E3 op zich zal laten wchten.

  1.   
    firehopper211's avatar

    Je ziet het zelfs met de 3D vijanden en bazen die ze in Rayman Legends stiekem hebben weten te vermengen. Maar na vele teasers en verschillende soorten overstappingen, hoe lang laat deze game dan nog op zich wachten.