BioShock-veteraan verlaat 2K Marin voor eigen indie-studio

Jordan Thomas is misschien niet een naam die direct een belletje doet rinkelen, maar toch is hij bij ontwikkelaar 2K Marin één van de drijvende krachten geweest achter BioShock en het recente BioShock Infinite. Hoewel je zou verwachten dat een dergelijk succesvolle ontwikkelaar erg gewild is, heeft hij voor een verrassende nieuwe baan gekozen. Samen met iemand anders begint hij namelijk een kleine indie-studio.

Naar eigen zeggen is Thomas wel even klaar met de focus op grote, ‘triple A’ games. Hij wil graag iets opbouwen dat echt van hemzelf is, zoals BioShock is voor Ken Levine, zo vertelde hij:

It cemented for me that while BioShock spoke to me, it’ll never be for me what it is for Ken. I’ve expanded that legacy here and there, but I could never have created it from scratch. I need to build something that is, to me, what BioShock is to Ken. No matter how long it takes, I have to start now.

Without spoiling things for anybody, there are elements of the ending that spoke to me, and I wanted to make something that evoked those feelings more consistently throughout. And that could be a niche within a niche. I have yet to complete that experiment, but it’s something that’s really driving me right now.

De nog te ontwikkelen indie-game van Thomas zal gebaseerd zijn op games als Thief en BioShock, maar dan met een nog geheime twist.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Als hij dat wil doen moet die lekker ze dromen na jagen.
    En wij krijgen messchien wel toffe indie game erbij.

  2.   
    RinusReetRidder's avatar

    Vast genoeg verdiend om leuk wat voor hemzelf te gaan doen. Veel indie games zijn tegenwoordig een stuk leuker dan veel zogenaamd aaa games.