In de categorie “opvallende weetjes”: toen onze designer Daniël de gamepagina van Dead Island: Riptide bijwerkte, viel hem iets merkwaardigs op. De Amerikaanse en de Europese boxarts, die op het eerste gezicht bijna identiek zijn, bevatten namelijk een saillant verschil: de Europese packshot is vele malen explicieter!
Zoals hieronder te zien valt, is het hoofd van de zombie op de Europese boxart veel bloediger dan op de Amerikaanse boxart. Ook het water waar hij zich in bevindt, is in Europa letterlijk een bloedbad te noemen. Een ander saillant verschil is te vinden wanneer je kijkt naar het poppetje in het logo van de game.
Waarom heeft Deep Silver gekozen voor dit opvallende verschil? We kunnen niet zeggen dat onze Amerikaanse broeders vies van geweld zijn…
Ik vind ze alle 2 wel wat hebben.
Hier in europa zijn het niet van die schijnheilege flikkers een zombie game waar je alles en iedereen in stukken kunt hakken en zich dan druk maken om de cover van een game.
Behalve Duitsland dan he.
Maar het is best raar dat ze hier in EU weer niet moelijk doen terwijl in Amerika het land waar (bijna) alles kan
het weer niet mag.
niet alles mag daar hoor neem bijv kinder suprise choco eieren vanwege verstikkingsgevaar 8) 😛
kvind de europese cover nou niet echt schokkend ofzo, naja zal wel aan mij liggen dan 🙂
ik vind hem ook niet zo schokkends ofz maar in amerika lopen ze altijd te zeiken om niets dit is nog niets,
als er nou over heel dat hoofd en dat gezicht bloed was dan oke maar dit gaat nog wel.
Het idee achter dit soort onzin is dat jonge kinderen de boxart niet zien in de winkel. Echter snap ik ook niet wat een beetje zelf respecterende ouder met een jong kind bij dergelijke games doet.
De Europese versie vind ik er sowieso beter uitzien, en dat de VS een minder bloederige box art krijgt is logisch. Men is daar minder open minded dan wij hier.
Europese versie ziet er gewoon beter uit, maar of het nou schokkend is tja…