Irrational Games: Fotorealisme niet het doel in BioShock Infinite

Games vandaag de dag proberen steeds fotorealistischer te worden, een uitstekend voorbeeld hiervan is het recent uitgebrachte Crysis 3. Tegelijkertijd bestaat er ook een segment games dat zich juist niet richt op fotorealisme. Bill Gardner, het hoofd design bij ontwikkelaar Irrational Games, laat in een interview met CVG weten daar met BioShock Infinite ook onderdeel van uit te maken.

Volgens Gardner bestaat er het geloof in de game-industrie dat gamers alleen maar fotorealistische graphics ambiëren, en niets meer dan dat. Volgens hem is dat echter een verkeerde gedachte.

… It’s maybe because there’s a misconception that that’s what gamers want and that’s all they want.

You look at Elizabeth, and she’s by no means super ultra photorealistic. That’s not our goal, it’s about making her relatable and believable and lovable. I think there’s plenty here [in Infinite] that would make you want to crank up the graphics card all the way and crank up all the options, but I think as an industry it’s the misconception [that gamers want realism] mixed with taking the easy road.

De unieke art-style van BioShock Infinite is tot nu toe door gamers veelal positief onthaald. Ben jij ook blij met de uitstraling van de game, of had je liever gezien dat Infinite wat meer fotorealistischer was?

  1.   
    mmx's avatar

    Voor mij hoeft het niet foto realistisch te zijn als de game zelf maar goed is 🙂

  2.   
    GsA_Dragonheart's avatar

    eerst gameplay,dan story. graphics maken de game de game niet. het is alleen een leuke toevoeging.
    voor mij zijn graphics niet zo belangrijk als de story en gameplay maar goed zitten 🙂

  3.   
    ShadyXL's avatar

    mmx schreef, "Voor mij hoeft het niet foto realistisch te zijn als de game zelf maar goed is 🙂 "

    Plus een ^

    Ik vind de stijl van BioShock Infinite gewoon prachtig en lekker apart. Hetzelfde denk ik over Borderlands.

  4.   
    soldierarjan's avatar

    Van mij hoeft fotorealisme niet met een aparte stijl kun je een hele game interressanter en sfeervoller maken.

  5.   
    firehopper211's avatar

    Gewoon een stijl kiezen die d’r bij past en misschien wordt het wel meborabel als dit! 😀

  6.   
    OllieDenZotn's avatar

    Altijd met veel plezier Bioshock gespeeld ongeacht of dit fotorealistisch was/is of niet..

  7.   
    Carmen07's avatar

    Er is zoveel meer dan fotorealisme. Goede lipsync, slicke animaties…. en dan heb je het alleen over visuele dingen pas. Bioshock heeft wel meer te bieden. 🙂

  8.   
    ronineter's avatar

    Als fotorealisme zo belangrijk was. Was borderlands nooit zon goeie game geworden