Toen de mod DayZ onthuld werd voor ArmA II bleek de uitbreiding al snel een groot succes. De mod zorgde zelfs voor een forse stijging in de verkopen van het realistische schietspel. Met dit succes in het achterhoofd besloot de ontwikkelaar dan ook om een standalone van DayZ te maken. Ontwikkelaar Dean “Rocket” Hall en Matt Lightfoot laten nu in een devblog de eerste beelden van de standalone zien.
Oorspronkelijk zou DayZ al in 2012 uit moeten komen, maar deze streefdatum is niet gehaald. Wanneer we de survivalgame wel mogen verwachten is helaas nog onbekend.
Krijg er steeds meer zin in!
ziet er goed uit
Als liefhebber van zombies kun je hier eigenlijk niet omheen.
Jammer dat ze het hoofdmenu hebben aangepast. Snap best dat ze het makkelijker voor iedereen willen maken, maar bij Arma 2 vindt ik altijd leuk om te tweaken! Nu gaat dat een stuk minder.
Maar het ziet zeker goed uit
Daarnaast mogen ze DayZ nog een half jaar tot een jaar langer in ontwikkeling nemen en dan op de engine van Arma 3. Dan komen al deze functies en game mechanics beter tot hun recht.
Eerst waren er geruchten over Arma 3 engine, maar dat is nu niet meer van toepassing. Maar het ziet er zeker goed uit.
Wat is er nu echt verbeterd in de arma3 engine? Volgens hebben ze alleen het duiken toegevoegd.
ArmA 3 engine?
Relevant!
Wie heeft je dat aangepapt?
Optimization, lightning, animation betere graphics, Physx, Directx 10 en 11 meer mogelijkheden en daarnaast zijn al deze functies standaard in Arma 3 wat ze nu in DayZ stoppen. Zoals van kleren veranderen!
Niet alleen het duiken, maar meerdere aspecten zijn verandert in Arma 3.
Daarnaast is DayZ in ontwikkeling bij Bohemia Interactive wat dit jaar de nieuwe Arma 3 gaan releasen. Eigenlijk had Arma 3 al uit moeten zijn, maar dat heeft z’n andere oorzaken. Maargoed, in mijn ogen was het beter geweest als ze DayZ langer in ontwikkeling namen en upgraden naar de nieuwe engine.
Daarnaast is DayZ als naam vaker boven water komen drijven bij Real Virt
uality engine 4.
Ik post anders wel de gehele lijst.
ARMA 3 will be using the newest version of Bohemia Interactive’s own Real Virtuality game engine. New features compared to previous Arma games include
Enhanced mission editor
Support for DirectX 10 and DirectX 11
20 km view distance
Ragdoll physics
Physics enabled vehicle handling and environmental objects (PhysX 3)
Underwater environments, vehicles and diving
Weapon and uniform customization
Volumetric clouds
Render to Texture
Improved lighting engine
Support for Java
Improved flight model from Take On Helicopters
Support for six degrees of freedom