De eerste next-gen-beelden die we hebben gezien zijn erg indrukwekkend. We aanschouwden levensechte explosies in Star Wars 1313, een extreem sfeervolle stad in Watch_Dogs en angstaanjagend realistische gezichtsanimaties in de demonstratie van de Luminous engine van Square Enix.
Toch is Resident Evil-producer Masachika Kawata nog niet tevreden. Hij hoopt namelijk dat next-gen-ontwikkelaars zich niet zozeer zullen focussen op graphics, maar meer op betere gameplay:
Really it’s just important for everyone who’s developing for the next generation to focus on the games themselves and the gameplay, and let the additional graphics power and stuff be an amazing bonus.Volgens hem zal gameplay altijd het belangrijkst blijven, ongeacht de kwaliteit van de hardware:
Gamers like games, and they like games with the content of something that they want to enjoy and they want to play. That’s never going to change no matter how good the hardware gets.Verwacht wordt dat we op de aankomende E3 een eerste glimp zullen opvangen van de nieuwe consoles van Sony en Microsoft.
Goed dat hij over andere dingen praten dan Resident evil. Aangezien ik de Resident Evil 6 gameplay inclusief controls echt vreselijk vond bij de demo. 🙁
Ik hoop dat er eindelijk goed stappen worden gemaakt in AI want die is vaak nog erg slecht en na een level kun je vaak al voorspellen hoe rest van spel reageren op je.
Daar kan ik er zekker mee eens zijn gameplay gaat boven graphics.
Het is natuurlijk leuk dat de graphics angstaanjagend mooi zijn, maar als de gameplay saai/voorspelbaar is ben je er snel op uitgekeken. 8)
Klopt het gaat toch echt meer om gameplay dan grafix bij een spel.