Ontwikkelen voor Wii U is ‘verrassend gemakkelijk’

Vigil lead designer Haydn Dalton zegt dat het “verassend gemakkelijk” is om spellen voor de Wii U te ontwikkelen. Dalton beweert dat technisch gezien de Wii U een van de gemakkelijkste van de drie platformen is om mee te werken. Hij vertelde dat het porten van Darksiders 2 naar de Wii U een erg snel en pijnloos proces was.

Dalton vertelt het volgende:

Technically, it’s one of the easier platforms to develop for. We had our core game up and running on it in a very short amount of time. There were no major problems for us developing the Wii U version, other than making sure we had a dedicated team to do it justice. For a new platform, it was surprisingly easy to port it to the Wii U.
Darksiders 2 is een launchtitel voor de Wii U en zal uitkomen op 30 november.

  1.   
    WarfailZ's avatar

    Hopen dat anderen het ook kunnen

  2.   
    firehopper211's avatar

    Indie Game Developers zouden hier wel eigenlijk gekke ideeën mee kunnen doen, vooral de dingen die je met de Gamepad kan doen. 😉

  3.   
    bender's avatar

    Een van de gemakkelijkste is om mee te werken van de 3

    Rare keuze als je over 3 exemplaren spreekt.

  4.   
    RenevdGijp's avatar

    Zal ook wel meevallen denk ik. Ontwikkelen is toch wel lastig, zeker voor een nieuwe console. Maar goed, de tijd en games zal het leren!