Regisseur van Resident Evil 6 wil niet teveel nadruk op actie

Resident Evil 6 regisseur Yoshiaki Hirabayashi heeft vandaag een aantal uitspraken gedaan over zijn aankomende titel. Zo zou de besturing van het zesde Resident Evil-deel compleet anders zijn dan we van de reeks gewend zijn.

We didn’t want to make a straight up action-type control scheme for the game. We’re still trying to make a horror experience. This is horror as entertainment. To that end I think it was necessary to open up the controls a little, make them smoother, so you could immerse yourself in this world more easily.

But that doesn’t mean you’re going to lose control over the player in terms of how they experience this world we’ve created.

De soepelere besturing zou ervoor moeten zorgen dat spelers zich beter kunnen inleven in de game. Wel heeft hij aangegeven dat de game ook niet teveel zal moeten neigen naar het actiegenre, want volgens hem is Resident Evil nog steeds een horrorervaring en geen actiefilm.

  1.   
    GamerJaime's avatar

    Hij kan zeggen wat ie wil maar deel 5 was toch echt meer een actie dan een horrorgame. Gelukkig dat ze met deel zes weer terug gaan naar die good old survival horror en dat de besturing wat minder rot en houterig aanvoelt. Dit klinkt zeeer goed! 🙂