Starbreeze: Succes Syndicate in de weg gestaan door winkelketen GAME

Afgelopen februari verscheen de shooter Syndicate op de markt, na een afwezigheid van meer dan tien jaar. Eerdere delen waren veel strategischer dan deze en hierdoor trok de game een volledig nieuw publiek aan. De game werd lovend ontvangen en kreeg in onze review een 8,5, maar de verkopen vielen tegen. Volgens de directeur van ontwikkelaar Starbreeze, Michael Nermark, is dit te wijten aan de financiële problemen bij winkelketen GAME. De grootste gameverkoper van Groot-Brittannië staat sinds begin dit jaar op de rand van faillissement en had een zeer beperkte voorraad van Syndicate.

There’s so many reasons why a game succeeds or fails from a commercial point-of-view. We released the game about a month or more ago, and we’re doing our post-mortem right now: what did we do right, what did we do wrong, and of course we will look at the commercial side as well.

The numbers are not as high as we would like, and I think if you asked anyone they would say the same thing about any game they made. But Syndicate was released in the midst of GAME going under; the retail space is hurting, and I think that hurt us because we were such a retail product.

Syndicate stond slechts drie weken in de Britse verkoopcharts, met als hoogste notering nummer zeven.

  1.   
    Neolite's avatar

    Slap, excuses zoeken terwijl misschien de game gewoon niet goed genoeg was?

  2.   
    FishHookz's avatar

    Neolite schreef, "Slap, excuses zoeken terwijl misschien de game gewoon niet goed genoeg was?"

    Ik denk dat het temaken heeft met allebij 😉