‘Syndicate kon nooit een succes worden’

Ontwikkelaar Starbreeze Studios heeft uit de doeken gedaan dat haar game, Syndicate, vanaf het begin al geen succes kon opleveren. Mikael Nermark, de baas van het bedrijf, zegt dat er in elke situatie wel kritiek gegeven zou worden over de game.

If we didn’t do an exact copy of the game, they’d hate us. If we did do an exact copy, they’d say we didn’t innovate. They were never ours to win; it was a lost battle from the get-go.
Fans wilden immers geen veranderingen aan Syndicate, maar werd dit niet gedaan, dan vonden gamers dat Starbreeze niet innovatief genoeg bezig was. Ofwel nooit een positieve uitslag. Ook ontbrak het spel aan succes vanwege het budget dat er voor Syndicate werd vastgesteld. Bedragen zijn niet genoemd, maar Nermark meldt dat er aanzienlijk minder geld beschikbaar was dan voor andere (AAA-)titels.
In comparison to other triple-A teams, in terms of people and money, we’re very small. I’m not going to tell you exactly what Syndicate cost to make – I can’t due to NDAs – but it was substantially less than what the big in-house publishing studios would have spent, definitely.
Bovenal is de beste man wel trots met wat de ontwikkelaar neer heeft gezet. Hoewel de verkoopcijfers niet zijn om over naar huis te schrijven; naar schatting 150.000 exemplaren wereldwijd.

  1.   
    superdedupe's avatar

    Had het dan ook geen syndicate genoemt… Ze hebben het verkeerde publiek gekozen (fps).

  2.   
    Fatal1ty's avatar

    Ik vond de singleplayer eigenlijk best nog wel vermakelijk moet ik eerlijk bekennen