DICE onthult verbeteringen van aanstaande patch Battlefield 3

Eerder vandaag werd bekend dat community site Battlefieldo Electronic Arts en DICE een ultimatum heeft gesteld en dreigt met een complete black-out. De site is het zat dat er zo weinig wordt gecommuniceerd met de fans en hierdoor kreeg EA tot 2 maart de tijd om informatie over de volgende grote patch bekend te maken. Zojuist heeft ontwikkelaar DICE op haar blog de inhoud van die grote patch bekendgemaakt, misschien wel uit angst voor die mogelijke black-out. Helaas heeft het bedrijf niet gezegd wanneer de patch zal worden uitgebracht.

We would like to share some of the confirmed fixes and tweaks that we have been working on to the community.

Note that this is still not a full update list and there will be more information on this as we go forward. Also please remember that the content in this list might be changed but of course, we will also keep you in the loop about this.

While there still is no ETA on the patch, we’re still working on improving online gameplay for all of our dear community members.

Een deel van de enorme lijst aan verbeteringen en fixes staat hieronder. De rest kun je vinden op de officiële blog.
General Gameplay Fixes
– It is now possible to set Hold Breath to Press Button or Hold Button in the options menu.
– Players will no longer spawn on top of vehicles which are full.
– Fixed so that glass in Back to Karkand levels no longer stops grenades and bullets.
– Fixed destruction and bullet penetration on several fences, surfaces, and objects in Back to Karkand.
– Fixed a fence on Sharqi that would block bullets despite being see through.
– Fixed several places where the player would need to vault over small ledges in the houses on Wake Island.
– The red plastic water jugs on Wake Island are properly moved when shot or run over/into.
– A fence on Canals will no longer stop bullets fired from one direction. Bullets will now always penetrate the surface.
– Fixed a collision exploit on Grand Bazaar and several other levels.
– Fixed missing textures on the Russian Gasmask when using Spec Ops camo.
– Fixed missing textures on the US Assault soldier when using Spec Ops camo.
– Corrected several objects that would incorrectly block bullets.
– The US Assault soldier’s arms 1P now match his 3P skin tone.
– User is now being able to spawn on his own spawn beacon.
– Fixed the disappearing crosshair issue in TDM.
– Scroll bars and stats bars now fade out when the game fades to black between rounds.
– If you die with the scoreboard up it will go away instant.
– Show proper PING in scoreboard.
– Users can create custom squads.
– Fix SQDM squad system, now you are in an actual squad.
– Correct unlock dates are now shown in ‘Battle Feed’.
– Select weapons now show their internal add-ons in the killer card.

  1.   
    blackname's avatar

    Je kon toch al gewoon op je eigen spawn beacon spawnen alleen verdween die daarna.

  2.   
    Alfa Warrior's avatar

    Nog steeds zitten we vast aan het geforceerd kijken van de killer’s cam en mogen we niet ondertussen besluiten of we van class willen veranderen, stom hoor.

  3.   
    RockerRoy's avatar

    Wat een waslijst!

    Alleen nog steeds niks over colourblind support voor de consoles. Ik kan echt geen verschil zien tussen squadmates en enemies op de minimap…

  4.   
    lukeuntld072's avatar

    ze moeten ook de bug fixen in back to karkand levels. mg36 ofzo gebruik dan heeft hij ze wapen boven ze hoofd vast en kan ik niet richten