De slechte werkrelatie tussen GRIN en Capcom zou aan de basis hebben gelegen van het mislukken van de game Bionic Commando, aldus oud-ontwikkelaar Keiji Inafune.
Inafune kon niet precies verklaren hoe Bionic Commando aan zijn einde kwam, maar gaf wel toe dat de samenwerking tussen buitenlandse en Japanse ontwikkelaars over het algemeen niet over rozen ging.
At the beginning, things are very, very good between the two companies. Things get kind of weird from the middle, and it gets really bad at the end — especially for the Japanese companies. They should be more flexible about things. If you don’t do that, everything will become messed up from the middle. And that’s the most important part. Not the beginning, but in the middle and finishing the game.Volgens de oud-ontwikkelaar is Capcom de grootste boosdoener hiervan en dat is de reden waarom hij het gebrek aan flexibiliteit binnen de werkrelaties met externe studio’s hekelt. Overigens heeft Capcom vandaag naar buiten gebracht dat ze de ontwikkeling van titels voortaan zeer beperkt zullen uitbesteden en het heft vooral in eigen hand zal nemen.At the end of developing Bionic Commando, things got really messed up between the two companies.
Capcom heeft in het verleden vaker titels laten maken door Westerse ontwikkelaars, hierbij kun je denken aan Dark Void en Dead Rising 2. Voor Bionic Commando gingen ze een samenwerkingsverband aan met de Zweedse studio GRIN; dat na teleurstellende resultaten van de game zijn poorten moest sluiten.
Ik vind Bionic Commando toch 1 van de betere games van deze generatie. Al word ik wel een beetje depri van die telkens terugkerende apocalyptische setting in games.
Inderdaad, Bionic Commando is een geweldige game die gewoon veel te weinig waardering heeft gekregen.
Ik vond Bionic Commando ook zeer vermakelijk. Het was beslist geen topper, maar echt bagger was het eveneens allerminst.