Nieuwe patch PC-versie Deus Ex: Human Revolution verschenen; veel bugs verholpen

Square Enix heeft zojuist de eerste grote patch voor de PC-versie van Deus Ex: Human Revolution uitgebracht. Deze is te downloaden via Steam en verhelpt onder andere het probleem waarbij de game heel schokkerig draaide. Bovendien is het nu niet meer verplicht om de logo’s bij het opstarten van het spel te bekijken. De volledige lijst met veranderingen vind je hieronder.

Fixes:
– We have addressed various issues that can occur for players that would result in ‘stuttering’.
o Stutters that are the result of graphics driver shader processing are now removed or significantly reduced.
o Stutters that are the result of data streaming have been removed or significantly reduced.
o Performance has been improved and made more stable on dual-core systems. This could previously also result in stuttering.
– Fixed issue where some players couldn’t complete the Motherly Ties side quest.
– Fixed an issue where doors in Omega Ranch sometimes wouldn’t open.
– The TYM medical card should no longer fall through the table if an NPC’s body comes into contact with the card. Players already stuck in this area will need to revert to a previous save before the card fell through.
– Occasional hangs for some players during video-playback have been fixed.
– A crash on startup when running DX11 on a single-core CPU has been fixed.
– An issue causing Eyefinity setups to not be correctly detected for some players has been fixed.
– Fixed an issue where the HUD would get permanently disabled for some players.
– Fixed certain issues that caused the mouse cursor to be able to leave the game-screen on multi-monitor setups.
– Fixed an issue that caused the mouse cursor to not be visible in-game when the user has mouse trails enabled in Windows. We still recommend disabling mouse trails for a smoother in-game mouse cursor.
– Fixed issue where ammo count for collected guns is incorrect when Adams weapon is augmented.
– In DX9 mode:
o Fixed error message for some users when trying to use FXAA Medium or FXAA Low anti aliasing modes.
o Fixed shadow-mapping ‘lines’ on some graphics hardware when using anisotropic filtering.

Feature Additions:
– The Enter and Numpad-Enter keys can now be bound to game actions in the keyboard control menu.
– Intro logos can now be skipped on all but the first run of the game.
– Added windowed mode.
o Selectable in the menu, and can be toggled between windowed, fullscreen, and fullscreen windowed using ALT-ENTER.
– Added an option to change the text language of the game. This setting only changes the text language, the audio is controlled by the language option in Steam.

  1.   
    See4urSelf's avatar

    Ziet eruit alsof de game flink gebugged was uitgebracht! SpeEL hem nu voor de 2de playthrough en heb nergens last van gehad op de pc ๐Ÿ™‚

  2.   
    limsma's avatar

    See4urSelf schreef, "Ziet eruit alsof de game flink gebugged was uitgebracht! SpeEL hem nu voor de 2de playthrough en heb nergens last van gehad op de pc :)"

    same here ik heb nog bijna nooit zo’n bugloze RPG gespeeld met zoveel keuze mogelijk heden.

  3.   
    Stefan31h's avatar

    Ik heb 1 glitch gevonden om uit de map gekomen, maar los daarvan ben ik geen een ander foutje in dit spel tegengekomen, en dat terwijl ik hem al 3 keer heb uitgespeeld! ๐Ÿ™„

  4.   
    See4urSelf's avatar

    Stefan31h schreef, "Ik heb 1 glitch gevonden om uit de map gekomen, maar los daarvan ben ik geen een ander foutje in dit spel tegengekomen, en dat terwijl ik hem al 3 keer heb uitgespeeld! ๐Ÿ™„ "

    Verhaal is episch he…!? En zo realistisch. Je moet is op youtube filmpjes zoeken van augmented personen. Is nog niet gemixed met biologisch materiaal natuurlijk, maar zwaar mechanisch is het wel.

  5.   
    cookymonster's avatar

    ben blij dat dit opgelost is. Ik had het probleem dat mijn muis het scherm verliet naar de andere monitor. ik heb regelmatig midden in een intens gevecht een nieuw word-document geopend door die bug ๐Ÿ˜ก