In-game advertenties in gewelddadige games creëren enkel slecht imago

Volgens een onderzoek aan de University of Texas in Austin zijn in-game advertenties in gewelddadige games allesbehalve goede reclame. Gamers die logo’s van producten of bedrijven zien in een shooter of vechtspel krijgen enkel een slecht(er) beeld van deze instanties, dat blijkt uit het Amerikaanse onderzoek.

Although violent video games are very popular and can reach a young, highly engaged audience, their effectiveness as an advertising medium is questionable. Our study demonstrates that featured violence diminishes brand memory and primes more negative attitudes toward the brand.
Aldus Jorge Peña, assistent professor in de ‘Department of Communication Studies’. Tijdens het onderzoek speelde verschillende, gamende vrijwilligers een met bloed doordrenkt level uit een gewelddadige shooter, andere gamers speelde een geweldloze game die zich onder water afspeelde. Achteraf werden de vrijwilligers gevraagd naar de merken, logo’s of bedrijven die ze gezien hadden binnen het level. De reacties van de gamers die aan de slag waren geweest met het gewelddadige spel reageerden niet alleen met een wat agressievere respons, ze hadden ook een negatieve dunk van de bedrijven en konden zich bovendien niet vaak meer herinneren welke merken allemaal langs waren gekomen. De niet-gewelddadige kant wist sneller de gepasseerde merken op te noemen en reageerde boven alles een stuk neutraler. De universiteit concludeert hiermee dat bedrijven beter kunnen adverteren in een rustig, liefdevol spelletje, dan de volgende Battlefield, Call of Duty of Mortal Kombat.

  1.   
    Update's avatar

    Inderdaad
    Ik vond de Luchtmacht reclames in BF2142 ook al zo schraal! Wat zou de overheid daar nou mee moeten man!?

  2.   
    FishHookz's avatar

    Was dat niet al bekend ?

  3.   
    soldierarjan's avatar

    ze moesten weer iets onderzoeken wat al bekend is.

  4.   
    alround gamer's avatar

    suprise!!!!niet dus! 😕

  5.   
    toqeer's avatar

    volgens mij was dit al bekend 🙂

  6.   
    xHouse's avatar

    In-game advertenties zouden er op eerste plaats niet moeten zijn.

  7.   
    painkillers's avatar

    xHouse schreef, "In-game advertenties zouden er op eerste plaats niet moeten zijn."

    daar ben ik gedeeltelijk mee akkoord bij games zoals cod liever niet maar bij bv fifa zou ik geen vinden ik bedoel in de stadions creert wat extra sfeer

  8.   
    Extremegamer's avatar

    ik vind het ook niet erg om mn getunede auto vol te plakken met sponsor stickers hoor 😛

  9.   
    fdennis's avatar

    Ik vind persoonlijk een race game geweldadiger dan een shooter. Aan een wapen komen mensen niet zo snel en als er iemand is dood geschoten dan komt et zogenaamd door Cod. En wat nou met al die aanrijdingen en ongelukken. Dat komt dan zeker omdat ze teveel need for speed hebben gespeeld. Race games en race films geven genoeg mensen een kick om zelf ook even op de gaspandaal te trappen. Ik vind dit zon enorme onzin steeds.

  10.   
    Extremegamer's avatar

    Ik heb daar geen fame of film voor nodig hoor…

  11.   
    ms13694's avatar

    Of je creert een Badass imago

  12.   
    MC TiM's avatar

    Beter adverteren in een liefdevolle game? Een advertentie van join the army in een my little pony game? En dat die advertentie dan ook soldaten voortbrengt. Brrr, dat is een enge gedachte.

  13.   
    xHouse's avatar

    painkillers schreef, "

    ”xHouse” schreef, "In-game advertenties zouden er op eerste plaats niet moeten zijn."

    daar ben ik gedeeltelijk mee akkoord bij games zoals cod liever niet maar bij bv fifa zou ik geen vinden ik bedoel in de stadions creert wat extra sfeer"

    Ja uitteraard, bij sport games is het niet echt vervelend maar ik bedoel dan dat het reclame is die iet eens iets met de game te maken heeft, lijkt me niet meer dan normaal dat er in FIFA reclame tege de kant hangt.