Resistance 3 hanteert verbeterde wapenbalans en AI

Ten opzichte van Resistance 2 zal Resistance 3 flinke verbeteringen kennen. De nieuwe shooter van ontwikkelaar Insomniac Games moet namelijk een veel betere kunstmatige intelligentie krijgen dan de vorige delen en ook de wapenbalans zal flink worden aangepakt. Cameron Christian, senior designer van Insomniac, zegt dat de vijandelijke Chimera sneller en agressiever reageren dan voorheen. Ook zullen ze je meer opjagen en dus een pittiger vijand vormen.

I think the biggest thing we have going for us is our AI. They’re a lot more responsive and really aggressive. They will come after you. You might get a couple guys, but the other guys are going to hunt you down and find you.
Ook de balans in wapens krijgt een beurt en het plan van de ontwikkelaar is daarmee een shooter te creëren die meer tactisch is. De wapens moeten nu echt heel goed gebalanceerd zijn, omdat het wapensysteem uit Resistance: Fall of Man weer gehanteerd gaat worden, waarbij je tegelijkertijd een scala aan wapens bij je kunt hebben. Dit in tegenstelling tot Resistance 2, waar een max van twee wapens aan verbonden zat.
Yeah it was definitely a line we had to tow with the Auger, because it is people’s favorite weapon, but it’s their favorite weapon because it is super overpowered.
Tevens wordt de kracht van de wapens omlaag gehaald. Christian geeft te kennen dat de Auger voor veel spelers het favoriete wapen is, omdat dit wapen erg krachtig is. Het bereik van de Auger zal kleiner worden en ook de mogelijkheid om door muren heen te kijken wordt gereduceerd.

  1.   
    Potasnik's avatar

    Anders ik wel! Dat zie ik ook wel zitten =D Naast Ratchet & Clank 1 van de series die ik met veel plezier heb gespeeld op de ps2!

  2.   
    Glennus's avatar

    Klinkt alsof de game nu echt een “Survival of the Human Race” game gaat worden, en dat is juist waar Resistance over gaat… Dus whoolies, klinkt als muziek in m’n oren. Ik hou wel van een pittige uitdaging.