Waarom Resistance niet Sony’s Halo was

De baas van Insomniac Games, Ted Price, noemt de PlayStation-exclusieve reeks Resistance groot, maar de serie is het voor Sony nooit geworden wat Halo voor Microsoft is. Price heeft hier meerdere theorieën over en een daarvan is de verandering van Resistance vanaf het tweede deel. Insomniac verraste de gamer door een vervolg dat men niet verwachtte en dat was een van de fouten.

We have theories internally about why Resistance wasn’t a Halo. One is that we changed the game a lot in Resistance 2, and we surprised players in a way that perhaps wasn’t what was expected. And that may have not been a good thing.
Het bedrijf heeft dan ook veel feedback gekregen na Resistance 2. Met Resistance 3 is de developer daarom deels terug gegaan naar een aantal core mechanics waar de fans van hielden. Bovendien is daar een persoonlijker verhaal aan geplakt, waardoor de serie ontwikkelde, vooruit ging en iets unieks deed in het first-person shooter-genre.
On Resistance 3, we went back to some of our more traditional core mechanics that players did love, and then built a story that was more personal. That in our opinion was the way to move the franchise forward in a way that was unique for first-person shooters. We’re really proud of Resistance 3. The team felt very personally connected to Resistance 3.
Vandaar dat Insomniac trots op en blij is met het derde deel. Echter, de reden waarom de ontwikkelaar Resistance: Burning Skies niet heeft gemaakt, komt door de capaciteit van het bedrijf. Daarom is de ontwikkeling naar Nihilistic gegaan. Insomiac Games is hier blij mee, zo zegt Price, want ze vonden het fijn om te zien dat een andere developer een eigen visie heeft op de serie.
I thought that what they did with the game made a lot of sense, in terms of the decisions that they came to with their core mechanics. So I felt like it stayed true to the universe… [but] frankly, I was spending a lot more time playing our own games.
Met Burning Skies is Resistance redelijk bij de core gebleven, aldus Price. Toch speelde hij meer ‘zijn eigen’ games.

  1.   
    See4urSelf's avatar

    Ik denk ook dat HALO een uitmuntende multiplayer had, super story driven en een audio composer waar men u tegen zegt. Allemaal factoren die zeker 2 punten hoger scoorde dan bij Resistance en dat tikt aan.

  2.   
    Tom's avatar

    Altijd gedacht dat het Resistance’ eindeloze gebrek aan schreeuwende twaalfjarigen in de multiplayer lag.

  3.   
    superdedupe's avatar

    Het universum van resistance, vooral inderdaad bij 2, was een stuk minder interessant. Ik dank dat die gasten van de nieuwe hako wel eens dezelfde fout kunnen hebben gemaakt.