Zeer weinig PlayStation Network-verlaters, aldus Hirai

Waar veel mensen aan dachten, vreesde Sony voor: het verlaten van PlayStation door de recente downtime. Gelukkig voor het Japanse bedrijf zijn er maar weinig mensen geweest die hun PlayStation Network-account ajuus hebben gezegd en hun PlayStation 3 de deur uit hebben gedaan, zo zegt Kaz Hirai, baas van Sony Computer Entertainment, in een interview met The Wall Street Journal.

.. only a ‘very small percentage’ of folks have called into the customer support centers in order cancel their PSN accounts over the recent hacking fiasco.
Volgens Hirai heeft, sinds het herstel van de online service drie dagen geleden, maar een klein percentage de klantenservice van Sony opgeroepen om zijn of haar account te laten verwijderen. De baas van SCE zegt echter dat het eigenlijk nog te vroeg is zo’n conclusie te trekken, omdat de waarneming maar van een paar dagen is. Sony doet er tevens alles aan om de beveiliging zo goed mogelijk te houden, om een nieuwe aanval van hackers af te weren, aldus Hirai.

Howard Stringer, de baas van Sony, heeft ook een woordje gedaan richting The Wall Street Journal en hij heeft in een interview gezegd dat de beveiliging van de Sony online services niet onderdeed. Al die tijd kwam er niemand in de systemen, maar Stringer geeft wel aan van de fouten geleerd te hebben. Het Japanse bedrijf zal de beveiliging bij blijven werken om betere garanties te geven.

We had no reason to believe that our security was not good and still no reason to believe it because we have plenty of people looking at it. We’ve learned that we just have to keep improving our security. We have to earn back the trust and loyalty we may have lost in this circumstance. That’s our goal and that’s one we have to reach.
Tot slot laat Stringer wel weten dat het PlayStation Network niet voor honderd procent veilig is, maar geen enkel systeem kan dit garanderen in dezer dagen.

  1.   
    Leon 2.0's avatar

    Ik heb er ook geen moment aan gedacht om het ook maar te overwegen om m’n ps3 te verkopen. Sterker nog, in feite ben ik hier alleen maar beter van geworden. Ik game zelden online op m’n ps3, dus ik heb er nauwelijks iets van gemerkt en nu krijg ik ook nog eens twee gratis games. Als het niet om identiteitsdiefstal en miljoenen verlies van Sony ging, mocht het van mij wel vaker gebeuren. 😛

  2.   
    zbuiserd1970's avatar

    ga je voor zoiets toch niet je account op zeggen

  3.   
    Rijstekorrel's avatar

    mr.black schreef, "Ik heb er ook geen moment aan gedacht om het ook maar te overwegen om m’n ps3 te verkopen. Sterker nog, in feite ben ik hier alleen maar beter van geworden. Ik game zelden online op m’n ps3, dus ik heb er nauwelijks iets van gemerkt en nu krijg ik ook nog eens twee gratis games. Als het niet om identiteitsdiefstal en miljoenen verlies van Sony ging, mocht het van mij wel vaker gebeuren. 😛 "

    Ik game ook amper online dus heb er geen last van gehad het is geen verslaving ofzo online gamen, Ik heb gewoon lekker single player gespeeld van me spellen 🙂

  4.   
    SonOfTorture's avatar

    ”zbuiserd1970″ schreef, "ga je voor zoiets toch niet je account op zeggen"

    veel mensen zijn hun account verloren, en worden dan zo boos, dat ze de pest krijgen aan ps en gaan
    over tot de xbox, kan ik me wel voorstellen,

  5.   
    superdedupe's avatar

    HC-TORT-NL schreef, "

    ”zbuiserd1970″ schreef, "ga je voor zoiets toch niet je account op zeggen"

    veel mensen zijn hun account verloren, en worden dan zo boos, dat ze de pest krijgen aan ps en gaan
    over tot de xbox, kan ik me wel voorstellen,"

    ik ook wel, ik was ook pissig maar ik vind het te veel gedoe om mijn ps3 te verkopen en dan een xbox aan te schaffen… + ik vind killzone vet 🙂

  6.   
    DeAdSeYe's avatar

    Kan begrijpen tot mensen pissig zijn, maar waarom zou je eigelijk? Dit is niet onze schuld en niet die van Sony, daar moet je ook wat respect voor hebben. Zei in het forum ook, PS3 verkopen maar was meer als grapje bedoelt.

    Bedoel komop zeg, de wereld vergaat niet? Er zijn nog genoeg andere dingen om te doen, en fouten kunnen altijd. Je krijgt ook nog 2 nieuwe games, en 30 dagen plus. En ik zal zeker de komende maanden extra tijd in LBP steken waar ik voor kies, samen met mijn vriendin omdat Sony dit wel verdient.

    Zowel voor MS en Sony hoop ik tot dit nooit meer gebeurt, en nee ook niet om een aantal gratis spelletjes. Leuk tot ze het doen, maar voor mij hoefde het echt niet. Ze hoeven voor mij de excuses niet komen aan te bieden, de gene wie de excuses moet aan bieden zijn de hackers.

    En kan me voorstellen, als ze hier in Japan aan hebben gewerkt, in stress en onderdruk van de hele wereld, en ook nog het halve land (nog steeds) in puin. Nou petje af voor die gasten…..

  7.   
    cool ice's avatar

    das fijn voor sony. 🙂 maar ik snap niet dat je voor een tijdelijke downtime meteen je account opzegt en naar de winkel rent voor een xbox360. alleen maar gedoe.

  8.   
    killing_'s avatar

    Dit is goed nieuws voor sony!

  9.   
    Epic-Max's avatar

    de echte Ps3 gebruikers blijven gewoon bij Sony

  10.   
    Update's avatar

    ahhhhhh sony, good 4 you! 😀 Maarikhebgeenps3dusikspeelgwnlekkeropm’nxboxofpc

  11.   
    rubenat's avatar

    Epic-Max schreef, "de echte Ps3 gebruikers blijven gewoon bij Sony "

    Precies, ben gewoon weer gelijk gaan spelen