The Witcher 2 vooralsnog niet in de maak voor de consoles

Een Poolse website liet ons een tijdje geleden geloven dat studio CD Projekt inmiddels gestart was met de ontwikkeling van The Witcher 2: Assassins of Kings voor op de Xbox 360 en PlayStation 3. Het werd ons zelfs wijs gemaakt dat CD Projekt deze console-versie aanzag als een geheel nieuw project in plaats van een simpele overzetting. Helaas blijkt de waarheid volgens de topman van CD Projekt, Michael Kicinski, net even anders te zijn:

Production wise – coordination and scheduling and budgeting – this is a new project for us. But it’s not going to be a completely different game: it’s going to be the same storyline and everything. I can already promise you that if we’re going to do this on consoles it’s not going to look like crap, definitely. We’re definitely not a team that can do multiple projects at the same time. We’re warily not doing it this way because it might compromise the quality of the first PC release. So no, no no no, we are not in full-scale development on the console version of the Witcher 2 right now. There were tests like a proof of concept, so we at least know that it’s doable, possible. But we are not fully producing the game right now. Nuh-uh. I definitely want to make sure that is doable and that it’s bound to happen, and then I will say that you can expect the game,” he said at the time. Until we have anything solid to show or to say, I’d rather keep my mouth shut. But we’re doing everything we can, I can promise that.”
Kicinski geeft dus wel aan dat wanneer ze aan de titel zouden beginnen, het een geheel nieuw project wordt. Maar volgens hem moeten wij hiermee niet meteen verwachten dat de game inhoudelijk op de schop gaat.

  1.   
    Hitman047's avatar

    Juist beter dat ze er geen simpele port van maken, maar een totaal nieuw project. Daar kunnen een hoop developers die slechte ports op de markt brengen nog een voorbeeld aannemen. 😉

    Niet dat het mij uitmaakt trouwens, ik ben toch een pc-gamer. 😛