The Witcher-ontwikkelaar onthult next-gen RedEngine 3

Ontwikkelaar CD Projekt Red, die we vooral kennen van de The Witcher-games, heeft de afgelopen tijd gewerkt aan een engine voor de volgende generatie hardware. Zojuist hebben de ontwikkelaars deze ‘RedEngine 3′ officieel onthuld.

De nieuwe engine is, volgens CD Projekt, gemaakt voor RPG’s die zich afspelen in grote open werelden. Bovendien zal je deze uitgestrekte omgevingen kunnen verkennen zonder geteisterd te worden door laadtijden. Daarnaast biedt de RedEngine 3 “verbeterde hulpmiddelen om echt non-lineaire verhalen te vertellen, die worden beïnvloed door de keuzes van spelers.” Studiohoofd Adam Badowski vertelt:

If we look at RPGs nowadays we find two approaches, one which emphasizes the story but limits the game world and one that builds a vast open-world but hampers and simplifies the story. With the REDengine 3 we combine the positive aspects of both approaches for the first time, creating an open environment with a complex, multi-thread story.
Cyberpunk 2077 wordt de eerste game die van de RedEngine 3 gebruikmaakt, maar waarschijnlijk zal ook The Witcher 3 draaien op deze nieuwe technologie. De timing van de onthulling van de nieuwe engine is dan ook opvallend: een verborgen boodschap in de trailer van Cyberpunk 2077 wijst erop dat The Witcher 3 aanstaande dinsdag onthuld zal worden.

Volgens CD Projekt zet de RedEngine 3 de eerste stap richting “een vervaging van het verschil tussen vooraf gecreëerde CGI-filmpjes en real time graphics.” Of dat echt zo is zal in de toekomst blijken, maar het onderstaande screenshot is alvast veelbelovend.

[SCREENSHOTS]

  1.   
    VybzKiller's avatar

    Wat dacht je van een Fable game zonder laadtijden? En deze graphics, oh yeah

  2.   
    Hitman047's avatar

    2 jaar na de RedEngine, en één jaar na de RedEngine 2 staan ze al weer klaar met een nieuwe. Die gasten bij CDPR werken echt als een malle. 😉

  3.   
    spacebuster1972's avatar

    Ik heb de engine bezig gezien in een tjechisch gesproken filmpje op youtube het was echt fantaschtisch welke grafische pracht er uit de engine kon worden geperst.

  4.   
    See4urSelf's avatar

    ”Hitman047″ schreef, "2 jaar na de RedEngine, en één jaar na de RedEngine 2 staan ze al weer klaar met een nieuwe. Die gasten bij CDPR werken echt als een malle. 😉 "

    Ik wou dat net zeggen ja. Dat is ook bijna niet normaal. Maar daar zitten dan ook weer mensen die verstand hebben van techniek dat bij vele studio’s ontbreekt. Stel je een wereld voor waar elke ontwikkelaar zijn eigen engine ontwerpt.. vet!!