Heavy Rain was geen toeval en geen ‘lucky shot’, aldus Cage

Heavy Rain wordt niet door iedereen gezien als een game, maar meer als een filmisch drama waarbij je af en toe een knop in moet drukken. Toch is de game van ontwikkelaar Quantic Dream goed onthaald en zijn de verkopen ook niet mis geweest. De waardering voor Heavy Rain is er zeker, nu bekend is dat het spel BAFTA’s heeft gewonnen voor verhaal, technische innovatie en muziek.

We created the genre. We own the genre, and we want to show that Heavy Rain was not a coincidence or a lucky shot – that it was really something that makes sense and that we can build on.
Uiteraard staan we niet gek te kijken als David Cage, baas van Quantic Dream, even het woord neemt. Hij zegt dat de ontwikkelaar wil laten zien dat Heavy Rain geen toeval is geweest en ook geen lucky shot. Wij creëerden het genre, wij hebben het genre in handen en we willen laten zien dat onze games ertoe doen in de game-industrie, waar we op kunnen bouwen, aldus Cage.
So, we are going to explore different directions. Still very dark, still for adults, but completely different from Heavy Rain. We want to satisfy our fans, but we want to surprise them too. That’s our challenge.
Tevens ziet de baas nog steeds niets in een vervolg op Heavy Rain. Of de game een succes zou worden of zou falen, het bedrijf doet niet aan sequels en wil juist laten zien dat de games die zij creëren een genre op zich kunnen zijn. Toch blijvend bij het duistere, nog steeds voor volwassenen, maar compleet anders dan Heavy Rain.

Cage zegt dat ze hun fans willen verblijden met wat ze bieden, maar elke keer ook willen verrassen met iets totaal nieuws. Dat is voor Quantic Dream de uitdaging. Momenteel is de ontwikkelaar met twee compleet verschillende projecten bezig.

  1.   
    JonsoN's avatar

    Ik heb respect voor deze man, en voor het bedrijf.

    Het lijkt me dat het maken van Heavy Rain best een grote gok geweest is, en daarom ben ik blij dat het spel goed ontvangen is, ook ik heb hem gespeeld, en met plezier!

    Ook ben ik blij dat ze zich willen onderscheiden van andere bedrijven, door iets anders te doen dan wat de meeste studio’s doen.

  2.   
    MaTriX's avatar

    Het was een goed spel eeeh spel eeh ja er is geen andere benaming voor denk ik :D, alleen ik vond het zelf niet de naam game waardig het was idd meer iets van een filmisch iets met af en toe knopjes indrukken en wat met je controller schudden.

    Het verhaal was geweldig alleen zodra je hem eenmaal uitgespeeld hebt en je weet het einde vond ik het geen game met een replay waarde hebben.

  3.   
    JonsoN's avatar

    MaTriX schreef, "Het was een goed spel eeeh spel eeh ja er is geen andere benaming voor denk ik :D, alleen ik vond het zelf niet de naam game waardig het was idd meer iets van een filmisch iets met af en toe knopjes indrukken en wat met je controller schudden.
    Het verhaal was geweldig alleen zodra je hem eenmaal uitgespeeld hebt en je weet het einde vond ik het geen game met een replay waarde hebben. "

    Dat noem je een eeh, interactieve animatiefilm?.. 😛

  4.   
    jungler's avatar

    Het gaat zeker een uitdaging worden om ons nogeens te overtuigen 😉 maar ik ga de opvolger zeker en vast spele!

  5.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Waarom noemen ze dit geen spel voordat Heavy Rain Kwam had je Dragons Lare precies het zelfde.