In-game advertenties daadwerkelijk effectief

Uit een onderzoek van researchbureau Nielsen blijkt dat advertenties in verschillende games, van uitgever EA Sports, nut hebben gehad. De sportdrank Gatorade is namelijk beter verkocht dankzij deze advertenties.

Men kan deze reclame onder andere vinden in de volgende games; NHL 09, NHL 10, NBA Live 07, NBA Live 08, NBA Live 09 en NBA Street Homecourt. De sportdrank is terug te vinden op reclameborden, scoreborden, sportvelden en waterflessen. Verschillende gezinnen, die een van deze games hadden aangeschaft, werden nauwlettend in de gaten gehouden door researchbureau Nielsen. Volgens de onderzoekers gingen deze gezinnen 24 procent meer geld spenderen aan Gatorade-producten dan normaal.

Researchbureau Nielsen heeft bij dit onderzoek gebruik gemaakt van ruim 100.000 huishoudens, die de streepjescodes hadden gescanned van de producten die zij kochten. Nielsen legde vooral de aandacht op Gatorade-producten, die aangeschaft werden door gezinnen die in bezit waren van een van deze games. Het aankoopgedrag van deze groep werd uiteindelijk vergeleken met huishoudens die geen beschikking hadden tot EA Sports-games.

  1.   
    MaTriX's avatar

    Als het daadwerkelijk effectief is dan kunnen de prijzen voor games ook naar beneden lijkt mij gezien er dan genoeg verdient wordt met reclame maken in games.

  2.   
    Jack Bauer's avatar

    MaTriX schreef, "Als het daadwerkelijk effectief is dan kunnen de prijzen voor games ook naar beneden lijkt mij gezien er dan genoeg verdient wordt met reclame maken in games."

    Als dat zou kunnen kom dan mar op met die reclames!!! 🙄

  3.   
    abc6465465464's avatar

    MaTriX schreef, "Als het daadwerkelijk effectief is dan kunnen de prijzen voor games ook naar beneden lijkt mij gezien er dan genoeg verdient wordt met reclame maken in games."

    Daar ben ik het mee eens.

  4.   
    jurian-s's avatar

    matin26″][quote=”MaTriX schreef, "Als het daadwerkelijk effectief is dan kunnen de prijzen voor games ook naar beneden lijkt mij gezien er dan genoeg verdient wordt met reclame maken in games."

    Daar ben ik het mee eens.[/quote]
    Als dat zo zou zijn, zou dat heel mooi zijn 8)

  5.   
    vgamer's avatar

    Of nog beter, maak ze gratis. Er zijn al een aantal games die dit model volgen. 😆

  6.   
    limsma's avatar

    en zo’n sportdrank [ast ook in het plaatje van de game en is niet verveeldend dus ik heb er geen problemen mee

  7.   
    RoHoutje's avatar

    MaTriX schreef, "Als het daadwerkelijk effectief is dan kunnen de prijzen voor games ook naar beneden lijkt mij gezien er dan genoeg verdient wordt met reclame maken in games."

    Ik vind dat prijzen van games echt omlaag moeten!

  8.   
    soldierarjan's avatar

    zolang maar geen last heb van die in-game reclames dat echt gaat storen.

  9.   
    ShadyXL's avatar

    Hoe weten ze nou of het door de reclames komen? Misschien kopen ze ff toevallig iets om het uit te proberen, daarna vinden ze het goed en kopen het steeds vaker en vertellen het aan hun vrienden/familie. En ik ben het ermee eens dat de prijzen omlaag moeten, ze verdienen al geld aan die reclames.

  10.   
    PSPfreaky's avatar

    Ik zie liever normale reclamen en bijvoorbeeld geen reclame van de uitgever. Maar als de prijs daarmee omlaag kan, kom maar op!

    Als het maar niet te wordt.