Overgang van PC naar consoles een uitdaging, aldus Splash Damage

Tijdens een interview met VG247 wist Paul Wedgwood, hoofd van Splash Damage, te vertellen dat de overgang van de PC naar de consoles een flinke uitdaging is voor de ontwikkelaar. Voor een bedrijf dat zich eerder alleen focuste op PC-games, waaronder Wolfenstein: Enemy Territory, de multiplayer van Doom 3 en Enemy Territory: Quake Wars, spreekt dit natuurlijk voor zich.

Om er voor te zorgen dat het aanstormende Brink, dat men bovendien heeft vertraagd om te kunnen verbeteren, goed uit de verf zal komen, heeft Splash Damage diverse getalenteerde mensen aangenomen die ervaring hadden met consoles, om zo de ‘alien’-taal te kunnen ontcijferen die de PlayStation 3 in huis heeft, aldus Wedgwood.

We certainly found the transition from PC to console development to be a challenge, because when you’re developing for something like a PlayStation 3, it’s almost an alien language that you’re trying to decipher as a PC developer. So we hired a lot of very talented console developers to join our team to help us make that transition.

  1.   
    morkop006's avatar

    euh…. ok mooi

  2.   
    cookymonster's avatar

    van mij mogen ze ook gewoon pc games blijven maken hoor 🙂

  3.   
    gappower's avatar

    cookymonster schreef, "van mij mogen ze ook gewoon pc games blijven maken hoor 🙂 "

    echt è 😉