Pachter: ”Respawn Entertainment maakt Halo-killer”

Michael Pachter, van wie wel gezegd kan worden dat hij één van de beruchtste analisten binnen de gaming wereld is, heeft weer zijn grijze massa aan het werk gezet om ons van de volgende informatie te voorzien. Pachter voorspelt namelijk dat Respawn Entertainment, opgericht door voormalige werknemers van Infinity Ward, van haar eerste game een Halo-killer zal maken.

Hij meent namelijk dat dat het enige genre binnen shooters is waar de stichters van de befaamde Call of Duty serie nog achterheen kunnen gaan. Andere genres worden namelijk doodgegooid met tientallen kloons. Desalniettemin verdedigt Pachter wel het standpunt dat er geen sprake meer zou zijn van innovatie binnen het FPS genre.

“I don’t accept the premise that 10 or more first person shooters only have minor differences. I suppose if you aiming a weapon and shooting it is the same in every game, I would say that any sports game that involves the use of a ball is the same. Except that we all know basketball is different from soccer, which plays different from football.

I think first-person shooters have quite a bit of innovation, especially when you get a game like Borderlands, which has something different going on. I’ve actually been shocked at how much innovation we’ve seen.”

Hij zegt dus dat het te vergelijken is met sportgames. Ze draaien vaak om een bal, maar desalniettemin kijkt iedereen je gek aan wanneer je basketbal het zelfde vindt als voetbal. Hij noemde games als Fallout 3 en GTA IV die volgens hem bakken en bakken vol met innovatie hadden. Hij vervolgde:
As long as they sell, you’re going to see a lot of clones and they are selling. The one genre that hasn’t been cloned a lot is the space shooter so I’ll make a prediction here; Respawn Entertainment, the ex-Infinite Ward guys – that’s their next game. They’re going to make a Halo killer, a game that’s going to compete in the space shooter genre.”

  1.   
    GameAC's avatar

    Pachter heeft niet vaak gelijk, dus…

  2.   
    Kilerden's avatar

    Haha, dat gaat ze dus never nooit niet lukken

  3.   
    BulletKill's avatar

    Jah man, net zoals Medal of Honor dat gaat doen? Of hoe Battlefield Bad Company 2 dat moest doen? EA is altijd waardeloos als ze wat te zeggen hebbe.

  4.   
    MaTriX's avatar

    BulletKill schreef, "Jah man, net zoals Medal of Honor dat gaat doen? Of hoe Battlefield Bad Company 2 dat moest doen? EA is altijd waardeloos als ze wat te zeggen hebbe."

    Iik vond anders Battlefield Bad Company 2 beter dan Modern warfare 2 alleen dan heb ik het in deze kwestie over het Single Player gedeelte, wat betreft Medal of Honor denk ik dat het op het single player gedeelte wel goed gaat komen.
    Wat betreft de MP zover ik weet doet Battlefield Bad Company 2 het niet slecht en over Medal of Honor kan nog niks gezegd worden gezien die nog niet uit is.

  5.   
    Czone's avatar

    Hoewel ik het er totaal mee eens ben dat EA dood moet en dat soort vrolijke dingen, is het misschien handig om volgende keer te lezen wat er staat. Battlefield Bad Company 2 en Medal of Honor moeten Modern Warfare 2 killers worden. Niet Halo. Hij zegt dat het een space shooter wordt, dat is iets totaal anders.

  6.   
    Neolite's avatar

    Kilerden schreef, "Haha, dat gaat ze dus never nooit niet lukken"

    Altijd leuk als mensen uitspraken doen die ze helemaal nergens op kunnen funderen aangezien Respawn nog helemaal niks heeft laten zien. πŸ˜‰

  7.   
    xHouse's avatar

    Lol.
    Of je het zelf een Halo killer vind, is je eigen mening, dus wat hij zegt klopt niet helemaal.

  8.   
    M@tthijs's avatar

    Czone schreef, "Hoewel ik het er totaal mee eens ben dat EA dood moet en dat soort vrolijke dingen, is het misschien handig om volgende keer te lezen wat er staat. Battlefield Bad Company 2 en Medal of Honor moeten Modern Warfare 2 killers worden. Niet Halo. Hij zegt dat het een space shooter wordt, dat is iets totaal anders."

    Wat de beste man zegt is dat Respawn weldegelijk een Halo killer moet maken. Alleen binnen dat space shooter genre kunnen ze namelijk met iets nieuws de markt veroveren. De ‘casual gamer’ weet niet van al die rommel rondom Infinity Ward af en zal dus ook echt niet een soortgelijke shooter als Modern Warfare, van een zo’n voor hun onbekende ontwikkelaar kopen.

    Alleen binnen dat space shooter genre hebben ze kans faam te maken, volgens Pachter tenminste. Halo en Modern Warfare 2 zijn niet goed met elkaar te vergelijken, het enige wat in wezen de twee games met elkaar verbindt, is het feit dat ze worden geplaatst onder het kopje ‘Shooter’. Daarvoor haalt hij ook dat voorbeeld binnen de sport erbij.

    Dit zijn echter allemaal speculaties, we zullen wel zien wat Respawn Entertainment gaat maken. πŸ™‚

  9.   
    bender's avatar

    ik denk niet dat halo verslagen kan worden volgens mij zit er een kans in dat halo het beste verkochte spel gaat worden net als halo 3 toen.

  10.   
    NoFearz's avatar

    Volgens mij heb ik Pachter nooit gelijk zien krijgen van het nieuws dat op gamesites wordt gepost. En daar worden ze voor betaald?

  11.   
    Xaboteur's avatar

    Het is heel moeilijk om een Halo killer te ontwikkelen nu..

    Die game was er al lang voordat de PS3 uitkwam.

    Halo voor de Xbox, is zoals Battlefield 2 en Counter Strike voor de PC.

    Zo’n beroemde titels kan je niet zomaar “killen”.

    Resistance was er dan nog het dichts bij qua speelstijl..

    Killzone 2 had lang niet de potentie om zo groots te worden.

  12.   
    Kilerden's avatar

    Neolite schreef, "

    ”Kilerden” schreef, "Haha, dat gaat ze dus never nooit niet lukken"

    Altijd leuk als mensen uitspraken doen die ze helemaal nergens op kunnen funderen aangezien Respawn nog helemaal niks heeft laten zien. πŸ˜‰ "

    Het was laat, had geen zin om ’n heel verhaal te typen πŸ˜› Maar ik had al verwacht dat iemand z’n comment zou maken, dus heb ik me de hele nacht op voor bereidt ^^

    De laatste officiΓ«le Halo (van Bungie) komt dit jaar uit. En wat 343 gaat uitspoken weten we niet, maar of het de kwaliteit heeft van Bungie games, vraag ik me af.

    Bungie heeft meer als 4 jaar aan Halo Reach gewerkt om de kwaliteit van de game zo goed mogelijk te maken. Als Respawn een Halo killer moet maken, dan lijkt het mij logisch dat ze die tegelijkertijd met Halo Reach uitgeven. Maar dat gaat dus nooit lukken. Als ze nu net begonnen zijn met de pre-productie en ze nog steeds mensen aan het zoeken en aan het aan nemen zijn. Redden ze dat nooit. En als ze dat wel redden (binnen 2 jaar een game maken) kan hij nooit “Bungie kwaliteit” zijn.

    Dus wat ga je dan doen, je maakt een game over een periode van 4 jaar. Maar kan je het dan nog wel een Halo-killer noemen… Natuurlijk spelen er nog wel veel mensen Halo Reach dan, maar het zal toch wel wat minder zijn dan in het begin. Mensen vinden na 4 jaar een spelletje toch wel iets minder leuk dan bij de release.

  13.   
    JohnnyBNL's avatar

    EA kennende stoppen ze heel veel geld in Respawn, dit om alleen al Activision te jennen. Dus ik geloof het wel.

  14.   
    STRAIGHT FLUSH's avatar

    Nou snap ik niet waarom ze de beste xbox game ooit de grond in willen gaan boren omdat ze conflict hebben met activision en niet met bungie. maare dat kan niet heel moeilijk zijn omdat er theoretisch gezien helemaal geen (goede) concurentie bij halo was.
    Ik heb een idee voor de naam van die halo killer. noem het Halow. πŸ˜†

  15.   
    Slayer61's avatar

    Ik ben niet zo’n echte Halo fan, maar ik denk toch niet dat het zo zal zijn. πŸ™„

  16.   
    Codename_black's avatar

    halo kan je nooit killen, deze game staat op zichzelf de kwaliteit van Multiplayer & Singleplayer is geweldig en heel moeilijk te overtreffen, de eerste game zal zeker geen “Halo-Killer” worden.

  17.   
    Lapixx's avatar

    Xaboteur schreef, "Het is heel moeilijk om een Halo killer te ontwikkelen nu..
    Die game was er al lang voordat de PS3 uitkwam.
    Halo voor de Xbox, is zoals Battlefield 2 en Counter Strike voor de PC.
    Zo’n beroemde titels kan je niet zomaar “killen”.
    Resistance was er dan nog het dichts bij qua speelstijl..
    Killzone 2 had lang niet de potentie om zo groots te worden."

    Dat de serie al zo oud is kan natuurlijk een voordeel zijn voor een mogelijke Halo-killer.

  18.   
    -050- Critical's avatar

    ik heb een schijthekel aan halo 😳 Ook al is het een van de weinige echte skill shooters
    toch weet ik bijna zeker dat ze halo niet verslaan, alleen door de fanbase (killerden laat even zien hoe trouw de halo aanhang is naar zo’n lange tijd nog.

    @ Bulletkill je praat maar wat.
    ik vond bad company persoonlijk veel beter dan modernwarfare aangezien ik aanneem dat je het daar over hebt, en zo vinden heel veel mensen dat met mij πŸ™‚

    infinity ward of respawn heeft de kwaliteit om een hele goede shooter neer te zetten, en ze zullen deze gaan waarschijnlijk gaan vernieuwen, gewoon overnieuw beginnen. Maar als laatste denk ik dat pachter ongelijk heeft.
    ik denk dat ze een shooter in moderne setting maken die cod helemaal wegblaast, alleen al omdat ze dat vroeger bij medal of honor gedaan hebben toen ze overstapten naar activision πŸ™‚

  19.   
    sthij's avatar

    nooit halo owns:lol: reach beta wel gemist πŸ˜₯

  20.   
    Houserz's avatar

    Deze knakker heeft toch nooit gelijk dus πŸ™‚