Als er iets is waar gamers zich enorm aan kunnen ergeren dan is het wel de artificiële intelligentie (AI) van de computergestuurde characters in games. Ze doen domme dingen, zijn vaak niet eens behulpzaam en rennen meer dan vaak het gevaar of een afgrond tegemoet. Brink is een FPS die daar verandering in moet brengen. Creative director Richard Ham is daar in ieder geval van overtuigd:
- “Our AI is capable of doing literally every action that you can.
Brink’s AI has to be great because of the way we blend single player and multiplayer gaming seamlessly. At any time, you could be playing against AI or against other human players, and our goal is that you can’t tell the difference.
Not only are the enemies more ruthless and surprising, but your teammates are more self reliant and useful, in Brink, you won’t have to babysit your AI squad mates and make sure they do their jobs. Actually, if you’re not doing well, they’ll babysit you!”
Grote woorden dus van meneer Ham, maar zijn ambities klinken ons in ieder geval als muziek in de oren.
Ze kunnen best een geweldige AI hebben, maar nagenoeg menselijk lijkt me sterk.
Lijkt me ook sterk dat de AI bijna menselijk is.
Ach, je moet wat om je game in het daglicht te krijgen.
Eerst zien dan geloven.
als de AI bijna menselijk is, dan doen ze wel wat anders dan een game maken… 😳
ik wil het nog wel eens zien
Hoe willen zehet nou menselijk maken XD?
Kbedoel de gamestyle hebben van de gamers zelf?
Dat verschilt per persoon… :S
zozo als ze dat weten te flikken…
pas wanneer een AI ‘denkt’: “waarom zou ik op hem schieten (wat toch wel mijn dood wordt) als ik ook weg kan gaan en op een bankje kan gaan zitten?”, lijkt deze menselijk.