Nieuwe Capcom-baas wil marktaandeel verdubbelen

Capcom heeft onlangs een Europese wissel in de directie gehad, waardoor David Reeves nu aan de top staat. Hij wil het huidige marktaandeel van Capcom van twee procent graag verdubbelen en hij zet daarmee in op Downloadable Content.

    “Our market share is currently about two per cent now and we at least want to double that over the next four to five years. But we have to keep pace in digital where Capcom probably doesn’t even have a two per cent market share. That’s where the emphasis will have to be. That emphasis will manifest itself in the form of post-release DLC.

    Capcom hasn’t been reluctant to go digital, but it hasn’t really embraced the model where you release a game and keep it going every three months with DLC. We need to get into that and market the great IPs that we have digitally as well as we do on disc.”

Een zeer ambitieuze en moedige strategie, aangezien DLC nog niet het ei van Columbus blijkt te zijn. Natuurlijk wordt er veel geld mee verdiend, maar bij lange na nog niet de gewenste omzetten.

  1.   
    )GN(-Erik's avatar

    Als ze nou ook eens goeie games gingen uitbrengen dan hadden ze nog wel wat aan die nieuwe strategie 🙄

  2.   
    killingdj0's avatar

    )GN(-Erik schreef, "Als ze nou ook eens goeie games gingen uitbrengen dan hadden ze nog wel wat aan die nieuwe strategie 🙄 "

    capcom heeft wel 1 bekende topper maarja das niet alles