Demo Splinter Cell: Conviction verschijnt in januari

De liefhebbers van het welbekende Splinter Cell mogen alvast met liefde uitkijken naar het laatste deel binnen de serie, Conviction. Ontwikkelaar Ubisoft heeft in een interview namelijk bekend gemaakt dat er in januari een demo zal verschijnen van deze game.

Een precieze releasedatum wist de woordvoerder echter nog niet te geven, waarbij de beste man helaas ook geen platform(en) voor de demo wist te noemen. Desondanks mag dit ons niet weerhouden om alvast uit te kijken naar een brute stealth annex actie-game.

In Splinter Cell: Conviction hebben we te maken met een geheel veranderde Sam Fisher. Zijn dochter Sarah is omgekomen bij een auto-ongeluk, maar volgens Sam was er sprake van moord. Hij besluit om te stoppen met zijn werk voor Third Echelon en alleen op pad te gaan om de daders te vinden. Wat volgt is een stijlvol avontuur vol wraak, stealth en brute actie. Zo kan Sam tegenstanders hardhandig ondervragen, uitgebreid rondsluipen in en langs gebouwen en zelfs vijanden van onder een deur door selecteren om ze vervolgens razendsnel uit te schakelen.

Wil je meer weten over Splinter Cell: Conviction? Check dan snel onze E3-preview!

Splinter Cell: Conviction verschijnt eind februari 2010 voor de PC en Xbox 360.

  1.   
    JonsoN's avatar

    Geen ps3?.. ๐Ÿ™

  2.   
    MaTriX's avatar

    Xbox 360 only ow en PC uiteraard ๐Ÿ˜›

    gelukkig bezit ik beide , en ik kijk uit naar deze game.

  3.   
    gebruiker50081's avatar

    Ben erg benieuwd naar dit spel ๐Ÿ˜†

  4.   
    Slayer61's avatar

    Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen.

  5.   
    b00m666's avatar

    ”Slayer61″ schreef, "Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen."

    omg het is nie omkopen genoeg games zijn overgestapt zulke mensen gaan gelijk conclusies trekken van ooh is omgekocht omdat ze hun zin niet krijgen

  6.   
    /DareDevil's avatar

    ”b00m666″ schreef, "[quote=”Slayer61″]Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen."

    omg het is nie omkopen genoeg games zijn overgestapt zulke mensen gaan gelijk conclusies trekken van ooh is omgekocht omdat ze hun zin niet krijgen[/quote]

    Idd, Splinter Cell was al altijd een groter succes op de xbox door de online functie die daar beter werkte en vaak kwam de xbox versie ook eerder uit. Dat deze niet op de ps3 komt heeft puur te maken met dat sony gewoon niet genoeg geld of helemaal geen geld geeft aan ubisoft om hem ook op de ps3 uit te brengen. dus je moet Sony de schuld geven dat hij niet op de Ps3 komt.

  7.   
    Selective93's avatar

    ”b00m666″ schreef, "[quote=”Slayer61″]Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen."

    omg het is nie omkopen genoeg games zijn overgestapt zulke mensen gaan gelijk conclusies trekken van ooh is omgekocht omdat ze hun zin niet krijgen[/quote]

    Mee eens, maar het zou toch mooi zijn als ie overal op verscheen.

  8.   
    najreteip's avatar

    ”Confusion93″ schreef, "[quote=”b00m666″][quote=”Slayer61″].."

    omg het is nie omkopen genoeg games zijn overgestapt zulke mensen gaan gelijk conclusies trekken van ooh is omgekocht omdat ze hun zin niet krijgen[/quote]

    Mee eens, maar het zou toch mooi zijn als ie overal op verscheen.
    [/quote]

    Tjah, dat is zo voor veel games, ik zou bv ook wel infamous of god of war willen spelen, maarja

  9.   
    Th3 Click3r's avatar

    beest:D

  10.   
    Slayer61's avatar

    ”b00m666″ schreef, "[quote=”Slayer61″]Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen."

    omg het is nie omkopen genoeg games zijn overgestapt zulke mensen gaan gelijk conclusies trekken van ooh is omgekocht omdat ze hun zin niet krijgen[/quote]

    Het is gewoon echt omgekocht. Waarom zouden ze het anders niet op andere consoles uitbrengen ? Terwijl ze er meer geld aan kunnen verdienen.

  11.   
    LennardF1989's avatar

    Het is eigenlijk heel logisch. SC maakt gebruik van de Unreal Engine technology (mix van 2 en 3.5), om dit op een console uit te MOGEN brengen moet je een losse licentie betalen en zoveel procent van je inkomen eraan inleveren bij Epic.

    Unreal Engine komt standaard met PC licentie (anders kan je niet developen), daarnaast hebben ze ook een licentie voor de Xbox 360. Waarschijnlijk gaan ze eerst eens bekijken hoe goed het spel het doet op beide platformen (goed in de zin van: de hel van Double Agent).

    Overigens heb je per developer die in de code rondkijkt ook weer een licentie nodig (een per-seat licentie heet dat).

    Ze moeten dus NOG een licentie kopen en NOG meer procent inleveren bij Epic voor een PS3 versie. Daarnaast hebben ze ook nog de toolkit van de PS3 nodig die ook niet bepaald gratis is en, zoals eerder gemeld op GamersNet, ook niet op gebruiksvriendelijkheid is gemaakt.

    Conclusie: Het ligt dus aan de kosten, vooral.

  12.   
    najreteip's avatar

    ”LennardF1989″ schreef, "Het is eigenlijk heel logisch. SC maakt gebruik van de Unreal Engine technology (mix van 2 en 3.5), om dit op een console uit te MOGEN brengen moet je een losse licentie betalen en zoveel procent van je inkomen eraan inleveren bij Epic.

    Unreal Engine komt standaard met PC licentie (anders kan je niet developen), daarnaast hebben ze ook een licentie voor de Xbox 360. Waarschijnlijk gaan ze eerst eens bekijken hoe goed het spel het doet op beide platformen (goed in de zin van: de hel van Double Agent).

    Overigens heb je per developer die in de code rondkijkt ook weer een licentie nodig (een per-seat licentie heet dat).

    Ze moeten dus NOG een licentie kopen en NOG meer procent inleveren bij Epic voor een PS3 versie. Daarnaast hebben ze ook nog de toolkit van de PS3 nodig die ook niet bepaald gratis is en, zoals eerder gemeld op GamersNet, ook niet op gebruiksvriendelijkheid is gemaakt.

    Conclusie: Het ligt dus aan de kosten, vooral."

    Dat en het feit dat het makkelijker is om een game te maken voor xbox 360, dan voor ps3

  13.   
    Sa.'s avatar

    ”Slayer61″ schreef, "Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen."

    xbox only?? er komt ook een pc versie hoor!!! ๐Ÿ˜ก

  14.   
    Slayer61's avatar

    sdfl schreef, "

    ”Slayer61″ schreef, "Ik vind het echt niet leuk van Microsoft dat ze het spel omkopen zodat ze het een X360 exclusive kunnen maken. Terwijl eerdere delen ook al op de PS2/PS3 verschenen."

    xbox only?? er komt ook een pc versie hoor!!! ๐Ÿ˜ก "

    Het is min of meer als nog een exclusive voor X360 als de PC.

  15.   
    Slayer61's avatar

    ”LennardF1989″ schreef, "Het is eigenlijk heel logisch. SC maakt gebruik van de Unreal Engine technology (mix van 2 en 3.5), om dit op een console uit te MOGEN brengen moet je een losse licentie betalen en zoveel procent van je inkomen eraan inleveren bij Epic.

    Unreal Engine komt standaard met PC licentie (anders kan je niet developen), daarnaast hebben ze ook een licentie voor de Xbox 360. Waarschijnlijk gaan ze eerst eens bekijken hoe goed het spel het doet op beide platformen (goed in de zin van: de hel van Double Agent).

    Overigens heb je per developer die in de code rondkijkt ook weer een licentie nodig (een per-seat licentie heet dat).

    Ze moeten dus NOG een licentie kopen en NOG meer procent inleveren bij Epic voor een PS3 versie. Daarnaast hebben ze ook nog de toolkit van de PS3 nodig die ook niet bepaald gratis is en, zoals eerder gemeld op GamersNet, ook niet op gebruiksvriendelijkheid is gemaakt.

    Conclusie: Het ligt dus aan de kosten, vooral."

    Zie het zo, meer consoles betekent meer geld.