Randy Pitchford, baas van Gearbox, heeft te kennen gegeven dat games beter verkopen als er gemakkelijke Achievements te verdienen zijn. De ‘Achievement-hunter’, zoals ze worden genoemd, blijkt een frequente klant voor titels met zeer haalbare Achievements. Verkopen van games kunnen hierdoor met 40.000 exemplaren worden verhoogd, aldus Pitchford.
- “The time it takes is minimal, because you’re designing Achievements anyway, and you can probably affect your sales by something like 10 and 40 thousand units. If you’re talking about a triple-A game selling between 1 and 2.5 million units. You’re talking tens of thousands of units of impact there.”
Achievement-hunters kopen en/of spelen vrij vaak een game. Een reden dus om vooral gemakkelijke Achievements in je spel te stoppen om zo de verkoop te stimuleren. Als het daarnaast om een AAA-titel gaat, kunnen deze aantallen nog verder uiteenlopen.
Ik vraag me af of dat wel zo is, ik neem aan dat je een game koopt voor de spelervaring en niet voor de achievements.
Al bieden die wel een kleine uitdaging.
KLopt kijk maar naar Terminator xD
Hij heeft waarschijnlijk wel gelijk, kijk naar een spel als Avatar (1000 gamerscore binnen 5 minuten). Wie zou dat ooit kopen voor het spel zelf? Ik denk ook niet dat veel mensen het nu hebben gekocht, maar veel meer dan anders.
Het klopt wel, want iedereen die ik op xbox live ken heeft avatar the legend of aang [met aarde] gekocht, omdat je 300g kan verdienen in 2 minuten.
Een spel met moeilijke achievements speel ik minder lang dan ’n spel met makkelijke :).
Ik geef eerlijk toe dat ik deze game ook alleen heb gekocht voor de 1000 G.
Waarom? Omdat ik richting de 10.000 G aan het werken was, zit nu bijna op de 13.500:P
Je komt ze op het PSN ook veel tegen. Trophyhunters. Ik moet zeggen dat ik een spel koop omdat ik het spel goed vindt. Niet vanwege de makkelijke achievements. Ik heb 2 platinums..maar zeker bijna 20 spellen voor de PS3. Ik ken er genoeg die een spel kopen alleen voor de trophys en deze dan weer door verkopen of ruilen. Op zich niets mis mee maar als ze de spellen makkelijker gaan maken vanwege de trophys dan gaan ze toch serieus de verkeerde kant op. Dan zeg ik op mijn beurt pleurt die trohy zooi er maar weer uit.
Hij heeft gelijk en het feit dat hij gelijk heeft is eigenlijk heel erg zielig.
Die Achievementwhores zijn net zo zielig als de MMO-no-lifers. Veel moeite om “cool” te zijn.
Ik zou zeggen: Paar makkelijke (in ieder geval de helft) en dan ook paar echt voor Veteranen er tussen.
maar niet te makkelijk
typische gevallen van virtuele penis vergroting
klopt. een vriend van mij heeft dat spel gekocht voor die gamerscore
@ nurie: lol
Ik speel een game niet echt om de Trophies of Achievents, het gaat mij om de fun die je aan het spel hebt. Ze bieden wel een uitdaging maar als je een spel uitspeelt heb je vaak ook veel van de trophies/achievements (multiplayer trophies/achievements niet meegerekend). Toch?
Ik kijk eerst of een game leuk is (de beleving en sfeer) en dan koop ik hem. Als ik hem eenmaal heb ga ik voor de achievements 😉
Tis wel zo…. 😉
Maar dan heb je m al gekocht.. 😛
kan wel waar zijn maar ik koop een game niet omdat er makkelijke achievements op staan
een vriend van mij had het spel ook. dus ik heb het ff geleend. makkelijke achievements. maar ga er zelf geen geld voor uitgeven
En jij probeerd nu zeker cool te zijn door deze opmerking, ja sorry speel zelf ook MMO’s snapt niet mensen er tegen hebben… en ja ook ik ben gek op achievements maakt mij dat nu een No-lifer? 😉
Sorry ik heb een vriendin kun je niet bepaald no-life noemen toch?
wie speelt er nu in godsnaam een game alleen maar om die reden? 😕