Microsoft en Sony snappen MMO’s niet, aldus Star Trek Online producent

Craig Zinkievich, uitvoerend producent van de aankomende Star Trek MMO, heeft verteld dat de MMO, Star Trek Online, vertraagd is op de consoles vanwege de zakelijke kant van het verhaal. Sony en Microsoft zouden zich te weinig realiseren wat er voor nodig is om MMO’s op consoles te laten werken.

Zinkievich benadrukte dat het daarbij gaat om de netwerk-technische aspecten, niet de consoles zelf. Zinkievich:

    “Trying to get Sony, trying to get Microsoft to really understand MMOs; really understand what needs to happen for MMOs, and then figure out all the business aspects of those games, has really been a difficulty for all of the MMO developers.”

Vooralsnog heeft ontwikkelaar Cryptic nog geen consoles aangekondigd waarop de Star Trek MMO zal verschijnen, maar Zinkievich gaf expliciet aan dat de game al draait op een console:

    “So I can guarantee that internally I can have Star Trek Online running on the consoles because I know I can, and we’ve done it. But it’s that [business] side that I can’t speak for.”

In Star Trek Online stap je in de schoenen van een starship captain in dienst van de Federarion of de Klingons. De gameplay bestaat zowel uit deep-space actie met je ruimteschip als het te voet verkennen van planeten en andere ruimteschepen. Je kunt je eigen outfit en het uiterlijk van je ruimteschip volledig customizen, en daarnaast ga je aan de slag met het recruteren en trainen van je crew.

De game speelt zich af na alle bestaande Star Trek films en tv-series. Laat je verrassen door de toekomst van het Star Trek-universum, op weg naar de 25e eeuw. Een tijd van nieuwe allianties en nieuwe ontdekkingen.

Star Trek Online zal op een nog onbekende datum verschijnen voor de PC en consoles.

  1.   
    )GN(-Erik's avatar

    Nou ik snap ze ook niet hoor ๐Ÿ™„

  2.   
    LouisvanGaal's avatar

    jup ik ook niet?

  3.   
    DutchGamer X's avatar

    ik heb er nooit wat van gesnapt al die MMO. het is bijna allemaal het zelfde alleen de setting is anders.

  4.   
    Deadstriker's avatar

    DutchGamer X schreef, "ik heb er nooit wat van gesnapt al die MMO. het is bijna allemaal het zelfde alleen de setting is anders. "

    Is ook het zelfde met FPS. ๐Ÿ™„

  5.   
    Mattmerize's avatar

    Stryker schreef, "

    ”DutchGamer X” schreef, "ik heb er nooit wat van gesnapt al die MMO. het is bijna allemaal het zelfde alleen de setting is anders. "

    Is ook het zelfde met FPS. ๐Ÿ™„ "

    Bij een first-person shooter verandert de vechtstijl niet drastisch nee (met positieve uitzonderingen zoals de Gravity Gun uit Half-Life), maar wat je bevecht en hoe je dat bevecht is veel, VEEL diverser in een FPS dan in een MMO. In een MMO hebben vijanden een bepaald aantal HP, een paar aanvallen en een paar leuke dingetjes die ze laten vallen als ze ‘ten onder gaan.’ En dat is hetzelfde voor elke MMO. Nee, in het first-person-genre is echt veel meer variatie (Mirror’s Edge, Metroid Prime, Half-Life, et cetera).