PC-versie Batman: Arkham Asylum uitgesteld tot september

Zojuist is bekend geworden dat de PC-versie van Batman: Arkham Asylum is uitgesteld tot 18 september. De consoleversies komen wel gewoon uit op de geplande datum van 25 augustus.

Volgens de uitgever maakt de PC-versie gebruik van nVidia’s PhysX technologie, wat naar ontwikkelaar Rocksteady’s zeggen “adds that little bit extra”. Hierdoor duurt de ontwikkeling van de PC-versie iets langer.

Als goedmakertje zijn er twee screenshots gerelateerd aan het PhysX extraatje vrijgegeven.

Batman: Arkham Asylum kent een eigen verhaal en heeft zodoende niets te maken met eerder verschenen Batman-films. Paul Dini, de schrijver van vele series omtrent DC personages, heeft geholpen bij het schrijven van het verhaal. In de game gaat het goed mis in de Arkham-gevangenis, waardoor iconische helden als The Joker en The Riddler op vrije voeten komen.

De game draait op de bekende Unreal Engine 3 en wordt gespeeld vanuit een third-person perspectief. De diverse superschurken zullen als boss fights in de game verwerkt worden, waarbij je zowel met je vuisten als met gadgets kunt vechten.

Batman: Arkham Asylum wordt op 25 augustus verwacht voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie zal op 18 september in de schappen liggen.

[SCREENSHOTS]

  1.   
    Carmen07's avatar

    Gelukkig weinig uitstel en voor een goed doel met die physx 🙂

  2.   
    Jonah's avatar

    ”Carmen07″ schreef, "Gelukkig weinig uitstel en voor een goed doel met die physx 🙂 "

    Het is altijd leuk om te zien dat er op het laatste moment nog net even wat aandacht wordt besteed aan de kleinere details. 🙂

  3.   
    Sa.'s avatar

    LET OP:dit klinkt logisch maar niet iedereen weet dit als je een video-kaart van atti heb kan je de pshy-x niet gebrijken

  4.   
    Sa.'s avatar

    Ik heb een ati video kaart dus moet ik op phyx wachten terwijl ik het nie een kan snik snik.