EA: Sony’s motion controller is een kleine stap

Nu Microsoft en Sony beide hun nieuwe manier van besturen onthuld hebben, is het aan de uitgevers en ontwikkelaars de taak om er ook echt wat mee te doen. De vraag is dan ook wat deze bedrijven van de nieuwe technologieën vinden. John Riccitiello, CEO bij Electronic Arts, heeft gezegd dat het gebruik van de motion controller van Sony een kleinere stap voor de consument is dan het gebruik van Microsofts Project Natal.

Het precieze statement van Riccitiello luidde als volgt:

    “The motion control from Sony is a great bridge technology and doesn’t require quite the leap of faith that Natal does. Natal is certainly very compelling for a number of game concepts I’ve got in my mind and my teams are working on. I think the challenges around it is that there’s a lot to be worked out – it’s not something consumers have interacted with before.”
  1.   
    Maotes's avatar

    Natuurlijk is het een kleinere stap van Project Natal, ik bedoel hallo, kijk dan wat voor technologie dat is. Dat is toch niet te verslaan?

  2.   
    Rijstekorrel's avatar

    Nitroglycerine schreef, "Natuurlijk is het een kleinere stap van Project Natal, ik bedoel hallo, kijk dan wat voor technologie dat is. Dat is toch niet te verslaan?"

    Iemand me misschien effe bij praten wat is dat project van microsoft heb er nog niks over gelezen link ofzo misschien ?

  3.   
    joramovic's avatar

    C-Boy schreef, "

    ”Nitroglycerine” schreef, "Natuurlijk is het een kleinere stap van Project Natal, ik bedoel hallo, kijk dan wat voor technologie dat is. Dat is toch niet te verslaan?"

    Iemand me misschien effe bij praten wat is dat project van microsoft heb er nog niks over gelezen link ofzo misschien ?"

    bekijk deze twee trailers maar eens, vooral die 2de is zeer indrukwekkend.

    http://www.gametrailers.com/video/e3-09-project-natal/50013

    http://www.gametrailers.com/video/e3-09-lionhead-milo/50016

    sony’s motion sensor is gewoon wat de wii had moeten zijn. Project natal van microsoft is totaal vernieuwend.

  4.   
    Rijstekorrel's avatar

    joramovic schreef, "

    ”C-Boy” schreef, "[quote=”Nitroglycerine”].."

    Iemand me misschien effe bij praten wat is dat project van microsoft heb er nog niks over gelezen link ofzo misschien ?"

    bekijk deze twee trailers maar eens, vooral die 2de is zeer indrukwekkend.

    http://www.gametrailers.com/video/e3-09-project-natal/50013

    http://www.gametrailers.com/video/e3-09-lionhead-milo/50016

    sony’s motion sensor is gewoon wat de wii had moeten zijn. Project natal van microsoft is totaal vernieuwend.
    [/quote]

    Damm dat van Microsoft ziet er echt goed uit 😮

  5.   
    Kilerden's avatar

    NATHAL is unbeatable!!!

    zeker met dat joch van lionhead er bij :P, wel vriendloos. maar super cool!!!!

  6.   
    Mattmerize's avatar

    Anal T is kut. En dit is waarom:

    1: De games moeten in perfect daglicht gespeeld worden en zonder storende achtergrondbewegingen.
    2: Je stem moet perfect hoorbaar zijn, dus er mogen geen achtergrondgeluiden zijn.
    3: Het is niet eens gigantisch nauwkeurig.
    4: Geen enkele ontwikkelaar gaat hier games voor maken.
    5: Alleen een motion sensor en spraakherkenning is te weinig om echte games te spelen. Hoe wil je Gears of War 3 spelen met zoiets? Niet dus. De hardcore gamer heeft er dus geen kut aan.
    6: Door de geschatte prijs van 200 euro(!) en het hele “hardcore” sfeertje dat er rond de 360 hangt zal het ook de casual gamers niet aanspreken.

    Wat de formule voor het slagen van een pheripheral is, is dat er een gigantisch goede game bij moet zitten! Zou het Wii Balance Board hebben verkocht als Wii Fit er niet bij zat? Natuurlijk niet.

  7.   
    joramovic's avatar

    Matthijsjuh schreef, "Anal T is kut. En dit is waarom:

    1: De games moeten in perfect daglicht gespeeld worden en zonder storende achtergrondbewegingen.
    2: Je stem moet perfect hoorbaar zijn, dus er mogen geen achtergrondgeluiden zijn.
    3: Het is niet eens gigantisch nauwkeurig.
    4: Geen enkele ontwikkelaar gaat hier games voor maken.
    5: Alleen een motion sensor en spraakherkenning is te weinig om echte games te spelen. Hoe wil je Gears of War 3 spelen met zoiets? Niet dus. De hardcore gamer heeft er dus geen kut aan.
    6: Door de geschatte prijs van 200 euro(!) en het hele “hardcore” sfeertje dat er rond de 360 hangt zal het ook de casual gamers niet aanspreken.

    Wat de formule voor het slagen van een pheripheral is, is dat er een gigantisch goede game bij moet zitten! Zou het Wii Balance Board hebben verkocht als Wii Fit er niet bij zat? Natuurlijk niet."

    lol de meeste dingen die je zegt zijn niet waar.

    1. er zit een infrarood dieptesensor in, waarvoor dus geen daglicht voor nodig is.
    2. er zit een multi-array microfoon in waardoor ie ook stemmen kan horen als er veel achtergrondgeluid is.
    3. Misschien heb je hier gelijk in maar dat moet de toekomst uitwijzen.
    4. Waar is lionhead mee bezig denk je?
    5. Misschien vinden ze hier wel een goed werkende oplossing voor, ze gaan echt nog wel wat meer onderzoek doen om daar een originele oplossing voor te vinden.
    6. Omdat jij een glazen bol hebt kan jij natuurlijk nu al weten dat het geen succes wordt.

  8.   
    Mattmerize's avatar

    Dat is gewoon logisch beredeneren wat er gaat gebeuren, elke idioot kan dat. Je kan toch wel bedenken dat 200 euro voor een apparaat dat geen tot weinig goede games zal hebben veel te veel is en dat het apparaat niet gaat verkopen? Daarnaast kan je weten dat de zware meerderheid van de mensen nog steeds de 360 ziet als een console waar alleen maar schietspelletjes op komen, dus daarom zal het de casual gamers die nog geen 360 hebben niet echt aanspreken, omdat ze weten dat het een apparaat is wat niet voor hen is bedoeld.

    Als ze verder waren gegaan op de Xbox 360 Arcade, op dat idee dat die versie van de Xbox 360 voor de wat casual gamers is bedoeld, DAN zal de Anal T een stuk beter verkopen, denk ik. Dan introduceer je het als de Xbox (360) Move, en dan doe je Anal T erbij EN een hele toffe game. DAN kan je misschien de massa bereiken die de Xbox heeft bestempeld als een hardcore product, en dan zal het verkopen.

    Het hele idee van Anal T was dat er geen controller en geen knoppen zijn. Stel jij wilt een schietspel spelen. Leuk. Je kan meteen richten op een vijand. Leuk. Maar wacht, hoe schiet je? Oja, niet! Want er zijn geen knoppen, dus ook geen trigger! Voor een shooter en andere genres heb je gewoon een aantal knoppen nodig, dat kan niet allemaal met bewegingen. Dan kan je hopen dat ze daar iets op vinden (knoppen op het scherm lolz), maar dat is gewoon met dit design (geen knoppen, geen controller) onmogelijk. Punt.

    Die twee antwoorden op punt 1 en 2 wist ik niet, dus daar ben ik voor Microsoft wel blij mee. Daarnaast betwijfel ik wel ten zeerste of dat hele Milo-project iets wordt. Ten eerste of het überhaupt wel mogelijk is om zoiets te maken, en dan tot hoever het leuk is om te spelen. Het is misschien leuk voor de makers, dat die er een GameOscar mee kunnen verdienen, maar in hoeverre gaat iemand het spelen?

  9.   
    Mrn.'s avatar

    Matthijsjuh schreef, "Dat is gewoon logisch beredeneren wat er gaat gebeuren, elke idioot kan dat. Je kan toch wel bedenken dat 200 euro voor een apparaat dat geen tot weinig goede games zal hebben veel te veel is en dat het apparaat niet gaat verkopen? Daarnaast kan je weten dat de zware meerderheid van de mensen nog steeds de 360 ziet als een console waar alleen maar schietspelletjes op komen, dus daarom zal het de casual gamers die nog geen 360 hebben niet echt aanspreken, omdat ze weten dat het een apparaat is wat niet voor hen is bedoeld.

    Als ze verder waren gegaan op de Xbox 360 Arcade, op dat idee dat die versie van de Xbox 360 voor de wat casual gamers is bedoeld, DAN zal de Anal T een stuk beter verkopen, denk ik. Dan introduceer je het als de Xbox (360) Move, en dan doe je Anal T erbij EN een hele toffe game. DAN kan je misschien de massa bereiken die de Xbox heeft bestempeld als een hardcore product, en dan zal het verkopen.

    Het hele idee van Anal T was dat er geen controller en geen knoppen zijn. Stel jij wilt een schietspel spelen. Leuk. Je kan meteen richten op een vijand. Leuk. Maar wacht, hoe schiet je? Oja, niet! Want er zijn geen knoppen, dus ook geen trigger! Voor een shooter en andere genres heb je gewoon een aantal knoppen nodig, dat kan niet allemaal met bewegingen. Dan kan je hopen dat ze daar iets op vinden (knoppen op het scherm lolz), maar dat is gewoon met dit design (geen knoppen, geen controller) onmogelijk. Punt.

    Die twee antwoorden op punt 1 en 2 wist ik niet, dus daar ben ik voor Microsoft wel blij mee. Daarnaast betwijfel ik wel ten zeerste of dat hele Milo-project iets wordt. Ten eerste of het überhaupt wel mogelijk is om zoiets te maken, en dan tot hoever het leuk is om te spelen. Het is misschien leuk voor de makers, dat die er een GameOscar mee kunnen verdienen, maar in hoeverre gaat iemand het spelen?"

    Het zou kunnen kloppen wat jij allemaal zegt! Maar het is wel een stuk technologie hoor :o!

  10.   
    nurie's avatar

    Ik weet t nog niet, voor een console kopen de meeste mensen geen dure controllers en shit, je wil gwoon games games games thats it, anders heb je wel een dure computer

  11.   
    Mattmerize's avatar

    marintje schreef, "

    ”Matthijsjuh” schreef, "Enorm veel geleuter."

    Het zou kunnen kloppen wat jij allemaal zegt! Maar het is wel een stuk technologie hoor :o!"

    Ja daar twijfel ik niet aan, maar dat is niet het enige wat uit gaat maken. Als ik een superconsole op de markt breng die sterker is dan de allerbeste supercomputer, maar waar absoluut geen enkele game op te spelen is, dan kan je voorspellen dat dat ding voor geen ruk gaat verkopen.

    Naast de technologie spelen dus veel andere dingen een net zo belangrijke rol (toegankelijkheid, design, aanbod van games, imago, prijs, etc).

  12.   
    Majo's avatar

    De prijs zou best nog wel eens rond de 100 dollar kunnen liggen. Zie ook hier:
    http://www.engadget.com/2009/06/03/microsofts-project-natal-roots-revealed-3dv-systems-zcam/

  13.   
    Kevinsmith's avatar

    Ik denk dat dit te overdreven is voor de gemiddelde mens, dat van sony zou ik overings eerder kopen.
    Juist omdat je het nog rustig met voorwerpen kan doen!

  14.   
    D-eeJay's avatar

    Matthijsjuh schreef, "Dat is gewoon logisch beredeneren wat er gaat gebeuren, elke idioot kan dat. Je kan toch wel bedenken dat 200 euro voor een apparaat dat geen tot weinig goede games zal hebben veel te veel is en dat het apparaat niet gaat verkopen? Daarnaast kan je weten dat de zware meerderheid van de mensen nog steeds de 360 ziet als een console waar alleen maar schietspelletjes op komen, dus daarom zal het de casual gamers die nog geen 360 hebben niet echt aanspreken, omdat ze weten dat het een apparaat is wat niet voor hen is bedoeld.

    Als ze verder waren gegaan op de Xbox 360 Arcade, op dat idee dat die versie van de Xbox 360 voor de wat casual gamers is bedoeld, DAN zal de Anal T een stuk beter verkopen, denk ik. Dan introduceer je het als de Xbox (360) Move, en dan doe je Anal T erbij EN een hele toffe game. DAN kan je misschien de massa bereiken die de Xbox heeft bestempeld als een hardcore product, en dan zal het verkopen.

    Het hele idee van Anal T was dat er geen controller en geen knoppen zijn. Stel jij wilt een schietspel spelen. Leuk. Je kan meteen richten op een vijand. Leuk. Maar wacht, hoe schiet je? Oja, niet! Want er zijn geen knoppen, dus ook geen trigger! Voor een shooter en andere genres heb je gewoon een aantal knoppen nodig, dat kan niet allemaal met bewegingen. Dan kan je hopen dat ze daar iets op vinden (knoppen op het scherm lolz), maar dat is gewoon met dit design (geen knoppen, geen controller) onmogelijk. Punt.

    Die twee antwoorden op punt 1 en 2 wist ik niet, dus daar ben ik voor Microsoft wel blij mee. Daarnaast betwijfel ik wel ten zeerste of dat hele Milo-project iets wordt. Ten eerste of het überhaupt wel mogelijk is om zoiets te maken, en dan tot hoever het leuk is om te spelen. Het is misschien leuk voor de makers, dat die er een GameOscar mee kunnen verdienen, maar in hoeverre gaat iemand het spelen?"

    Voor een groot gedeelte heb je gelijk. Maar ik denk dat je nog een beetje te klein aan het denken bent.
    Het is een eerste echte grote stap naar gamen zonder controllers. Microsoft en Sony moesten allebei met iets nieuws komen bij de E3. Wat Sony heeft gedaan is bijna letterlijk ctrl+c ctrl+v van Nintendo, het makkelijkste wat je kan doen als fabrikant zijnde. Microsoft heeft een totaal nieuwe ontwikkeling gedaan om zich te kunnen distancieren van de concurrentie, dit is echter maar een ”kleine stap”. Dit beleid zijn waarschijnlijk doorgevoerd worden naar de nieuwe console die in ontwikkeling is.
    Vergis je trouwens niet, want er wordt ook een slordige 200 euro aan een guitar hero/rock band pack uitgegeven.. als je het maar vernieuwend/interessant genoeg maakt betalen mensen wel 😉

  15.   
    Dr. D3nVil's avatar

    vind zo’n motion controller wel vet maar hoef het niet voor 100,- vind gewoon gamen leuk genoeg 😉