New Xbox One Experience bevat bugs; Microsoft geeft oplossingen

De New Xbox One Experience is sinds deze week beschikbaar op de Xbox One, maar de launch is niet zonder problemen verlopen. Meerdere gebruikers laten weten last te hebben van bugs sinds ze de update hebben geïnstalleerd op hun console, maar gelukkig komt Microsoft met (tijdelijke) oplossingen.

De problemen variëren van trage opstarttijden tot inlogproblemen en lege tegeltjes. We hebben de meest voorkomende bugs hieronder geplaatst, maar check ook de Xbox Support-website voor een overzicht van alle problemen (en hun oplossingen).

Slower than normal first boot after updating to the New Xbox One Experience
Solution: Allow up to 15 minutes on the green Xbox One boot-up animation before you begin troubleshooting. If the screen doesn’t change after that amount of time has passed, hold the power button on the front of the console for 10 seconds until the console powers down. Wait 15 seconds, then power the console back on

Blank tiles in My games & apps
Solution: Allow the console a few minutes to update these tiles. To check if the appropriate data has been retrieved, go to Home, highlight My games & apps in the big tile, press the Menu button on your controller, and select Quit. Then relaunch My games & apps.

Can’t sign in due to repeating password prompts
Solution: To resolve this issue, follow the instructions at on this article.

A game or an app may appear to be stuck requiring a content update
Solution: To complete the installation of the game or app update, you’ll need to either insert the game disc or sign in to the account that purchased the game or downloaded and installed the app.

An app may fail to launch with error 0x800705b4 after a title update
Solution: Delete and re-download the app.

  1.   
    Sa.'s avatar

    Oplossingen for now hoop ik 😉

  2.   
    noah81's avatar

    Ben gister lid van Ea access geworden, de games die ik downkoad gaat echt heek langzaam dat had ik eerder nooit.

  3.   
    Masterdamned 020's avatar

    Ik heb hier nergens last van.
    😀

  4.   
    mrb80's avatar

    Heb sinds de update problemen met het connecten van mijn controller. Controller al paar keer met kabel moeten aansluiten, laatste update voor controller is ook gedownload maar helpt niet. Ook het uit automatisch downloaden in standby mode werkt niet altijd meer. Daarnaast duurt het vaak lang voordat de console uit gaat wanneer ik hem af zet. Allemaal problemen die ik daarvoor niet had.

  5.   
    Noice!'s avatar

    ”mrb80″ schreef, "Heb sinds de update problemen met het connecten van mijn controller. Controller al paar keer met kabel moeten aansluiten, laatste update voor controller is ook gedownload maar helpt niet. Ook het uit automatisch downloaden in standby mode werkt niet altijd meer. Daarnaast duurt het vaak lang voordat de console uit gaat wanneer ik hem af zet. Allemaal problemen die ik daarvoor niet had. "

    Je weet dat je ook draadloos kan verbinden he?

  6.   
    PaNNa's avatar

    Er zitten toch wel 2 hele cruciale bugs bij.. Héél jammer

  7.   
    KgUnl!mited's avatar

    ”mrb80″ schreef, "Heb sinds de update problemen met het connecten van mijn controller. Controller al paar keer met kabel moeten aansluiten, laatste update voor controller is ook gedownload maar helpt niet. Ook het uit automatisch downloaden in standby mode werkt niet altijd meer. Daarnaast duurt het vaak lang voordat de console uit gaat wanneer ik hem af zet. Allemaal problemen die ik daarvoor niet had. "

    Ik zou je xbox even een reset geven, verhelpt vaak veel problemen. Gewoon de powerknop op de console net zo lang ingedrukt houden tot de xbox uitspringt (als de xbox aan staat). 15 seconden wachten en dan weer aanzetten. 😉

  8.   
    mrb80's avatar

    Ja weet dat ik draadloos kan verbinden maar dat werkt ineens niet meer. Toch maar eens proberen om de console te resetten dmv powerknop. Thanx voor reacties!

  9.   
    NLkevvNL's avatar

    snap het probleem niet, heb totaal nergens last van

  10.   
    mheiden21's avatar

    Heb op dit moment weinig tot geen last van vervelende bugs (preview program).
    Dus er zal vast een permanente oplossing onderweg zijn.