EA: Dead Space zou enkele jaren geleden niet mogelijk zijn geweest

Dead Space brengt over enige tijd een flinke dosis actie en spanning naar de PC, Xbox 360 en PlayStation 3. De game met avonturen in de ruimte van monteur Isaac Clarke lijkt een schot in de roos voor veel gamers. Toch zou Dead Space enkele jaren geleden niet mogelijk zijn geweest voor Electronic Arts, zo verklaarde gameplay engineer David Yee.

Volgens Yee is directeur John Riccitiello er verantwoordelijk voor dat er een focus kwam binnen EA op nieuwe, originele franchises. Een keuze die binnen de organisatie zeker werd toegejuicht. Yee verklaarde:

    “It was easy from our standpoint on the ground to be like, “Well, we’re not really too sure. This new guy just came back into the company. But we’ve really seen that, over the course of Dead Space. A few years ago Dead Space would have been… there’s no chance it would have happened. And we’re seeing lots of other opportunities where people are able to explore doing new and original IP, which is really exciting.”

Zo te horen zal EA het niet bij Dead Space laten en kunnen we in de nabije toekomst nog meer frisse nieuwe franchises verwachten.


In Dead Space kruip je in de huid van monteur Isaac Clarke, een gewone man die op het oog een routineklus moet uitvoeren om het communicatiesysteem van een deep space mining ship te repareren. Het duurt niet lang voordat Clarke wakker wordt in een levende nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat de crew van het schip door een gruwelijk buitenaards ras gedood is. Nu moet Clarke vechten voor zijn leven in de dodelijke stilte en duisternis van de uitgestrekte ruimte…

Dead Space verschijnt op 24 oktober voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie verschijnt op 31 oktober.

  1.   
    -050- Critical's avatar

    Ea heeft ook heel veel veranderd binnen hun bedrijf en dat is zeker een positieve verandering geweest;)

  2.   
    PaNNa's avatar

    Misschien was het beter zo, nu staat de technologie verder en konden ze de game verbeteren.