Mass Effect ligt alweer een tijdje in de schappen en Bioware is al hard aan het sleutelen aan het tweede deel van de sci-fi trilogie. Veel mensen die het origineel door hebben gespeeld klaagden over de saaie en repetitieve side-quests die geen invloed hadden op de main-quest. Bioware heeft in een interview gezegd zich bewust te zijn van de problemen en die met het vervolg aan te willen pakken.
“I think with ‘Mass’ we just wanted to say, ‘Let’s make a whole bunch of planets for people to explore.’ They all encapsulated, amongst themselves, some fun stories to do, One of the things we’re looking at for sequels and some of our other games is better technical ways, smarter ways to auto-generate content, to create stuff that seems richer to the player.”
“Another thing we’re looking at – again not specific to one game, but just generally – is a way of tying those additional moments back into the story: whether it’s having to gather certain things for those other planets, kind of making them more central to the story but making sure that they’re still the supporting cast. [We want to be sure] that there’s something really purposeful about them.”
Het is nog onduidelijk wanneer Mass Effect 2 zal verschijnen voor de Xbox 360.
Ik kan echt niet wachten tot 6 mei, wanneer Mass Effect PC verschijnt :D:D zo’n zin in! Ow en ik hoop ook de Mass Effect 2 meteen voor de PC verschijnt, best een redelijke kans nu Bioware onder EA zit.
De side quest waren inderdaad maar saai in Mass Effect.
idd, in verhouding met de main quest voegden de side-quest niks tot vrij weinig toe. 😉