Volgens de 1UP podcast zal GTA IV niet boven de 30 fps (frames per second) gaan draaien. Veel fans kijken enigszins met argusogen naar dit aantal, gezien het feit dat GTA Vice City รฉn GTA III dit aantal ook al behaalden. Ter vergelijking: grafisch feest voor het oog F.E.A.R. tikt de 60 fps met gemak aan. Overigens zou de framerate ook niet รณnder de 30 fps moeten draaien, wat wel voor stabiliteit zorgt.
Grand Theft Auto IV zal het nieuwste spel worden in de GTA reeks, die al jaren uitgegeven wordt door Rockstar Games. De game zal gebruik maken van de Rage-engine en speelt zich opnieuw af in Liberty City, dat zeer veel gelijkenissen heeft met New York. Zo zul je diverse bekende wijken en gebouwen tegenkomen, maar dan onder een aangepaste naam. Je speelt de rol van Serviรซr Niko Bellic, waarmee je kunt gaan en staan waar je maar wilt. Toch zal je ook gewoon weer opdrachten kunnen aannemen, die je worden toegewezen via je mobiele telefoon.
Meer weten? Lees onze Fast Forward!
GTA IV verschijnt 29 april voor de PlayStation 3 en Xbox 360.
okay, wil iemand uitleggen wat voor nut framerates heeft en is een hoger aantal beter?
Ja. De framerate is het aantal beelden per seconde dat je videokaart uitkakt, als dit laag ligt hakkelt de game; je krijgt bijvoorbeeld maar 1 keer per seconde een nieuw frame (beeldfragment) te zien (je fps is dan dus 1). Hoe hoger je framerate ligt, hoe vloeiender alles gaat. Boven de 50/60 is het echter wel overkill, het verschil tussen 60 en 160 is niet echt relevant, tenzij je aan het benchmarken bent ofzo.
Anyway, ik vind 30 laag, ik prefereer toch een framerate van een fps of 40 minimaal, maargoed. We zullen zien hoe t loopt.
Als toevoeging: weinig games draaien tegenwoordig 60 fps. Het is wel fijn, maar niet altijd haalbaar. Daarbij heeft elke GTA tot nu toe een beroerde en instabiele framerate gehad, maar daar hoor je bijna niemand over. Het betekent wel dat de game wat houterig kan lopen maar als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt qua detail is er niets aan de hand ๐
Het boeit me allemaal geen ene moer snap er eigelijk ook bijna niks van die deskundige Computer Taal ๐ Als het spel maar lekker en soepel draait
Als je gewoon gaat kijken naar schermen een normaal scherm heetf 24 FPS dus eigelijk zitten ze daar ook al boven.
Ik vind die vergelijking met F.E.A.R. een beetje raar. F.A.E.R. is een fps die zich vooral in kleine ruimtes afspeeld (als ik het goed begrijp, kantoren enz.) en GTA IV een enorme stad. En ja daar moet je iets voor inleveren.
is laag!
Jij zegt het ja.
Zo’n kantoortje met wat lampjes renderen is hรฉรฉl wat anders dan een grote stad in HD met alle toeters en bellen..
kantoren vragen ook veel fps door veel meer detail vooral antiliasing ofzo iets is dan erg zwaar
Bij de pc versie van GTA SA zat een framelimiter bij de opties die ervoor zorgde (indien aan) dat je fps niet hoger ging als 25 wat in principe geen enkel nut had omdat je een framelimiter toch uit zette. Hebben ze nu in GTA IV ook een framelimiter ingebouwd in de opties van het spel of komt het gewoon niet hoger als 30??
weet iemand of het spel ook uitkomt voor de pc ๐ณ ??
als het stabiel is vind ik het prima, met mijn pc ben ik een fps van 4 gewend ๐
Ja hij komt voor de pc maar dat duurt nog heel lang ๐
Ik krijg alleen een FPS van 30 als ik echt te veel aan het downloaden ben of te veel dingen te gelijk aan het doen ben.
Dus ja, met 30 FPS moet je toch veel lagen? ๐
Als de vorige delen ook 30 fps was dan vind ik het niet zo erg. Ik heb zelf ook een film van erg goede kwaliteit van 25 fps. Ik weet niet of dat hetzelfde is. ๐ Ik ga niet meteen klagen, ik denk dat deze game TOP wordt! ๐
Nee, 30 fps is normaal. Dus ik snap al die heisa hier niet.
Eey, als je Sanandreas hebt gespeeld, dat is toch ook PRIMA speelbaar? en als het goed is, is dat ook 30 Fps….
In iederegeval WEL als je Framelimiter aan hebt staan ( wat ik geen verschil vind )
Dus, volgens mij licht het aan het spel, want als ik crysis op 30 fps speel, krijg ik toch soms het gevoel dat ik in action zone’s wat “lelijk beeld” krijg
maar ik krijg dit nooit met sanandreas
( Ps, ligt niet aan mij Pc, hij kan alles Prima aan ๐ )
tja nx aan te doen…
ps. weet iemand als je een amerikaanse psn account hebt hoe je dan online kan gamen maar dan bij belgie?
dat gaat om de snelheid van het beeld
dat gaat om de snelheid van het beeld
was bij san andreas was het toch ook al zo?? maargoed, een console moet ongeveer 35 fps draaien dus we zullen zien
Ik vind de fps vooral belanrijk bij race games, er is niks ergers dan een hakelend beeld als je een bocht in wil sturen ๐ฅ bij een game als GTA maakt het denk niet zo heel veel uit zolang het maar niet benรจden de 30 komt vind ik het allemaal goed ๐
Dit is tog wel echt het minimum hoor… Ik weet dat ze een hele stad in sommige gevallen moeten laten zien maar zo mooi vind ik GTA IV er ook weer niet uitzien en als je dit vergelijkt met Call of Duty 4 die er ONTZETTEND mooi uitziend en met een fantastische framerate van 60 fps loopt tja..
stabiliteit en vloeiendheid > detail, for sure!
30 frames is wel erg laag voor de games van nu
๐ฎ
Developers dissagree ๐ Games tegenwoordig proberen niet eens meer om bij de gouden 60 fps te komen. Het zou onbelangrijker zijn dan hoge kwaliteit textures. En voor de mensen die beweren dat je het niet kan zien: speel Burnout Paradise en Call of Duty 4 maar eens en beweer dat die niet soepeler lopen dan veel andere games.
On Topic: En ik bedoel niet alleen detail, ook het inladen van grote werelden kost veel kracht. En dat is bij GTA zwaar extra belangrijk.
ik probeer zelf de fps altijd minimaal boven de 40 te houden het liefst rond de 60. Met crysis heb ik m nu rond de 60fps zitten. en dat vind ik soepel genoeg spelen. ๐
Het verschil is namelijk dat in drukke actie scenes de fps altijd wat zakt. Als dat niet al te veel is bij GTA IV dan zou 30 wel moeten kunnen, Hoewel ik betwijfel of ie dan wel helemaal soepel loopt in een drukke scene. ๐
Developers dissagree ๐ Games tegenwoordig proberen niet eens meer om bij de gouden 60 fps te komen. Het zou onbelangrijker zijn dan hoge kwaliteit textures. En voor de mensen die beweren dat je het niet kan zien: speel Burnout Paradise en Call of Duty 4 maar eens en beweer dat die niet soepeler lopen dan veel andere games.
On Topic: En ik bedoel niet alleen detail, ook het inladen van grote werelden kost veel kracht. En dat is bij GTA zwaar extra belangrijk. [/quote]
Ik wacht liever 15 mins met spelen, mits vloeiend, dan dat ik 1 min laadtijd heb en een framerate van 20 oid, vloeiendheid en stabiliteit > laadtijd imo (laadtijd is iets eenmaligs, heel vaak zie je dat zodra iets in het (werk)geheugen staat, dat de laadtijden drastisch korter worden, dus dat is voor mij geen issue)
Als ik eerlijk moet zeggen vind ik COD4 niet zo geweldig kwa graphics…
๐ Maar mischien komt dat omdat ik dx10 games gewend ben ? ๐
best laag tog..
ja, ergens in oktober volgens mij ๐
Deze framerate heeft hopelijk toch niets te maken met de 360, en draaien beide versies dan lager, dus ook de ps3 versie ??? Dat lijkt me toch echt waanzin. De pc versie zal wel weer een jaar later uit gaan komen.
dus heb je toch een iet wat hogere framerate nodig ๐
30 per seconde vind ik al veel hoor… 1 seconde is al best snel…
dus als of je er nouw een videokaat van โฌ100- of van โฌ3000- in hebzittten maakt het niets uit dat is nep zeg
een mensenlijk brein/oog kan maar 42 of 45 FPS waarnemen, dus 30 is inderdaad wel een beetje laag, 40 zou beter zijn.
Maar eigenlijk een video kaart kopen die 160 FPS doet ofzo is een beetje onzin ๐
ze hebben het hier over de console-versie omdat de pc versie (nog) niet uit is kun je het nog niet hebben over het verschil tussen videokaarten het lijkt me trouwens dat een eventuele pc versie wel een hoger fps haalt (indien je de juiste setup in je pc hebt) ๐
Jammer, maar voor mij geen reden om geen GTA IV aan te schaffen ๐
Dan speelt het zeker zoals je in Vice City die drugspillen pakte?:O
erg teleurstellend, had minimaal 50fps verwacht ๐ฟ ๐ ๐ฎ
hij is dan in ieder geval wel stabiel ๐
dan is mijn fps op mijn pc grandioos iets van 90/100