Demo Skate enkele dagen vertraagd

Eerder deze maand werd al bekend gemaakt dat we een demo van Skate kunnen verwachten. Deze zou op 15 augustus uitgebracht worden, maar vandaag is gebleken dat Electronic Arts een paar dagen extra tijd nodig heeft om de demo klaar te krijgen.

Hoewel het niet zeker is wat de precieze oorzaak van dit korte uitstel is, lijkt het erop dat EA nog wat problemen ondervindt met het uploaden van zelf gemaakte in-game footage naar de Skate website. Deze upload-functie maakt de demo veel complexer om te ontwikkelen dan een gewone, offline demo.

In de demo zit onder andere een tutorial en enkele uitdagingen in het skatepark in San Vanelona. De bedoeling is dat de gamer een voorproefje krijgt op het ‘Flickit’-systeem, waar Electronic Arts hoog op inzet. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om te experimenteren met het footage-systeem, waarmee je je eigen skatefilms kunt maken.

Ondanks dat een definitieve releasedatum van de demo niet werd vermeld, hoopt EA dat het uitstel niet langer dan een week zal zijn.

Skate lijkt een hele interessante titel te gaan worden. Men claimt een revolutionair besturingssysteem te hebben ontwikkeld dat ‘Flickit’ heet. De besturing zal heel intuïtief aan moeten voelen, en dat komt mede doordat de skateboarder levensecht te besturen is. De interface werkt dan ook met de twee analoge sticks, waarbij de linkerjoystick gebruikt wordt om mee te draaien, en de rechterjoystick om je skateboard mee te manouvreren. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om te grinden. Hierbij beweeg je je board of houd je hem stabiel door wederom met de rechterjoystick te draaien.

Daarnaast berekent de game onder andere je snelheid, hoogte, zwaartekracht, hellingshoek en de ondergrond om aan de hand daarvan een zo realistisch mogelijke afsprong, truc en landing te maken. Naast een career-mode zal het uiteraard ook mogelijk zijn om een los level te spelen of online tegen elkaar te skaten. In Skate heb je een hele stad tot je beschikking om in rond te skaten. Dit zal een fictieve Amerikaanse stad zijn, die uiteraard wel geoptimaliseerd is om allerlei halsbrekende toeren in uit te halen. Denk aan veel plekken om te springen en uiteraard de nodige stoepranden en railingen om op te grinden.

Skate komt op 14 september uit voor de Xbox 360 en op 5 oktober voor de PlayStation 3.

  1.   
    HardCoreGamer™'s avatar

    ach maakt mij niet uit ik heb een ps3

  2.   
    Nielskuhhveki's avatar

    is daar demo voor dan ???

  3.   
    TheDude's avatar

    Denk dat het daarom ook niet uitmaakt dat de X360-demo vertraagd is… 😉
    Wel jammer dat het PSN nog weinig gebruikt wordt voor demo’s, nadeel van een netwerk in ontwikkeling. Misschien dat het met Home straks beter wordt. 8)

  4.   
    Bumshakalakabum's avatar

    Fijn heel fijn.. Zal het dadelijk zo wel weer zijn dat als ik weer aan het werk moet de demo verschijnt 👿 IK hoop dat de demo iniedergeval voor 20 augustus verschijnt. Tot die tijd kan ik me nog wel vermaken met mijn echte skateboard buiten op straat 😛 Niks kan een echt ollie verslaan 😆

  5.   
    Scuderia's avatar

    Is EA weer eens kuuren 😕 . Ik wil die Focking demo nu!

  6.   
    Carmen07's avatar

    Wel jammer, beetje skaten is altijd leuk. 😀

  7.   
    Scuderia's avatar

    ”Carmen07″ schreef, "Wel jammer, beetje skaten is altijd leuk. 😀 "

    Skaten in games is lang niet zo leuk als ik het echt. Skaten in het echt is gewoon vet vetst 😉 .

  8.   
    EnVy DaMaG3R's avatar

    ik had wel een demo’tje willen speelen 🙂

  9.   
    Scuderia's avatar

    Dit wordt teminste een stuk beter als Tony. Dus het is het wachten wel waard 🙂 .

  10.   
    ChielB's avatar

    En weer on-topic verder graag…