Kickflip naar het interview over Skate

Gametrailers.com heeft Electronic Arts geïnterviewd over hun nieuwe game Skate. In dit interview kom je meer te weten over de online features van de game en waarom EA voor de Flickit Controls heeft gekozen.

Skate lijkt een hele interessante titel te gaan worden. Men claimt een revolutionair besturingssysteem te hebben ontwikkeld dat ‘Flickit’ heet. De besturing zal heel intuïtief aan moeten voelen, en dat komt mede doordat de skateboarder levensecht te besturen is. De interface werkt dan ook met de twee analoge sticks, waarbij de linkerjoystick gebruikt wordt om mee te draaien, en de rechterjoystick om je skateboard mee te manouvreren. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om te grinden. Hierbij beweeg je je board of houd je hem stabiel door wederom met de rechterjoystick te draaien.

Daarnaast berekent de game onder andere je snelheid, hoogte, zwaartekracht, hellingshoek en de ondergrond om aan de hand daarvan een zo realistisch mogelijke afsprong, truc en landing te maken. Naast een career-mode zal het uiteraard ook mogelijk zijn om een los level te spelen of online tegen elkaar te skaten. In Skate heb je een hele stad tot je beschikking om in rond te skaten. Dit zal een fictieve Amerikaanse stad zijn, die uiteraard wel geoptimaliseerd is om allerlei halsbrekende toeren in uit te halen. Denk aan veel plekken om te springen en uiteraard de nodige stoepranden en railingen om op te grinden.

Skate komt dit jaar nog uit voor de PS3 en Xbox 360

  1.   
    WW's avatar

    Hm.. Toch niet zo’n THPS-ripoff als ik dacht. Tenminste als je zoals nu alleen naar de graphics en sfeer kijkt. Zier er goed uit. 🙂