Lead designer Enemy Territory: Quake Wars geeft tekst en uitleg

Enemy Territory: Quake Wars moet optimaal ontwikkeld gaan worden voor elk platform, aangezien de game verschillende ontwikkelaars kent die elk verantwoordelijk zijn voor een eigen platform. Vandaag is er weer een nieuwe trailer uitgebracht, waarin lead designer Paul Wedgewood uitgebreid tekst en uitleg geeft over zaken als gameplay en graphics.

Als opvolger van het legendarische Quake II heeft Enemy Territory: Quake Wars de zware taak om de ultieme online team en objective-based multiplayer shooter te worden. Het verhaal speelt zich af in het epische Quake-universum en we tellen het jaar 2065. De geallieerde troepen van de Global Defense Force (GDF) zijn in een hevige strijd verwikkeld met de barbaarse en technologisch geavanceerde Strogg, die strijden om het lot van de Aarde. Als speler heb je keuze om als mens of als Strogg te spelen in een van de vijf unieke character classes. Voorzien van een arsenaal aan wapens, voertuigen en krijgsmachten, stort je jezelf in een actievolle test van skills en tactisch teamwork met diverse combat objectives. Je character zal zich kunnen verbeteren, goed teamwork levert je beloningen op en daarnaast zullen missies en doelstellingen er voor zorgen dat nieuwe spelers hun eigen stempel kunnen drukken op deze extreme oorlog.

De trailer in HD-kwaliteit is via deze link te downloaden.

Enemy Territory: Quake Wars zal in het tweede kwartaal van dit jaar uitgebracht worden voor de PC. De releasedata voor de Xbox 360 en PlayStation 3 zijn nog niet bekend.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren