De Tony Hawk games zijn meestal wel van redelijk hoog niveau en daarom vinden wij het ook helemaal niet erg dat de game nu ook de volgende generatie consoles aan gaat doen. Tony Hawk’s Project 8 is geheel ontwikkeld voor de Xbox 360 en PlayStation 3 en moet daarom het realisme en de physics naar een nieuw niveau tillen. Ook de graphics worden een stuk beter, maar de leukste nieuwe feature is misschien wel dat je zelf je eigen flips kan maken. Met een paar knoppen maak je je eigen kickflips, die overgaan in een shove it om vervolgens op z’n kop een heelspin te krijgen waarna het bord weer onder je voeten beland. Hoe dit allemaal moet, kun je vandaag zien in een nieuwe trailer.
Tony Hawk’s Project 8 is de achtste skateboardgame van Tony Hawk, en na Pro Skater deeltje 1, 2, 3 en 4, Underground 1 en 2 en American Wasteland gaat men nu de overstap maken naar de next-generation consoles. De game is vanaf de grond opgebouwd voor de nieuwe consoles, waardoor er een heleboel nieuwe dingen mogelijk worden. Zo is de kwaliteit van de animaties nu aanzienlijk verbeterd en hiervoor zijn ook motion-captured skateboarders ingeschakeld. Daarnaast simuleert de game continu de zwaartekracht en de andere krachten die op de skateboarder werken, waardoor er een hoge mate van realisme tot stand komt.
In Tony Hawk’s Project 8 moet jij weer aan de slag als een onbekende skateboarder. In het stadje waar je woont is het zaak om de profs te leren kennen en ze uiteindelijk voorbij te streven. Maar voor het zover is zul je zo goed mogelijk moeten presteren in wedstrijdjes, photoshoots en video-opnames. De wereld is uiteraard geheel vrij om in rond te boarden, en dan zonder die irritante laadtijden van American Wasteland.
De trailer is 18MB groot en hier te bekijken. De echte gamers willen het natuurlijk allemaal een tikje scherper en die gaan voor de HD-versie, die 53MB groot is en hier te zien is.
Tony Hawk’s Project 8 moet eind dit jaar verschijnen voor de Xbox 360, PlayStation 3, Xbox, PlayStation 2 en PSP.
deze word volgens mij best realistich… mooie gezicht animaties ook..
hmm, aan de ene kant heb je gelijk, ik zat al een tijdje te wachten tot ze het voetenwerk en de techniek van skaten beter gingen bekijken voor het spel… zeker na underground 1 en 2… die vond ik heel snel saai worden… maar aan de andere kant, nog steeds dingen als van gebouw naar gebouw springe, dat heb ik nu wel weer gezien, geef mij maar een lekkere realistische 😛
jammer dat je in het egt niet zulke super flips zo goed kan maken.
daarom is het af en toe ook frustrerend als skater om zo onmogelijk te skaten in zo’n game.. 😀