Electronic Arts voorziet games binnenkort van reclame

Waar rook is, is vuur en waar geld is, is Electronic Arts. De wereldwijde marktleider in het wereldje van de gameuitgeverij heeft nu in samenwerking met de bedrijven Massive en IGA Worldwide aangekondigd dat het binnenkort haar line-up voor het najaar gaat voorzien van in-game reclame. Hoe dit gaat gebeuren is nog niet bekend, maar verwacht wordt dat het net zoals in bijvoorbeeld Need for Speed: Underground II gaat om grote billboards in de gamewereld.

Massive is marktleider op dit gebied en gaat vier games, waaronder Need for Speed: Carbon, van de nodige advertenties voorzien. IGA Worldwide krijgt op zijn beurt drie titels toegewezen, waaronder Battlefield 2142. Deze bedrijven trekken adverteerders aan, die op hun beurt voor een betaling in de game komen. Verwacht wordt dat de adverteerder enkele centen per verkochte game moet neerleggen, waarvan een deel van de opbrengst weer naar Electronic Arts gaat. Het reclamebedrijf wat vervolgens het beste presteert, krijgt een meerjarig contract aangeboden.

Hoewel de winstmarge van Electronic Arts door deze manier uiteraard omhoog gaat, kunnen we waarschijnlijk niet verwachten dat de prijs van games binnenkort met enkele euro’s omlaag kan. Enkele analistenbureau’s hebben geschat dat deze vorm van advertising in 2010 rond de driekwart miljard dollar waard zal zijn.

  1.   
    Firef0x's avatar

    als ze maar niet voordat je de game opstart naar 5min reclame moet kijken vind ik het goed… bij battlefield verneukt het het spel… zit je in de toekomst staat er: “fujifilm koop nu een foto rolletje!” 🙄

  2.   
    Rijstekorrel's avatar

    hopelijk als het voor het spel komt dat je het gewoon kan door spoelen.net zoals je bij al die logo’s steeds aan het begin doet en intro filmpje

  3.   
    Rhemme's avatar

    Lijkt me niet dat de adverteerders dat een goed idee vinden 😉

  4.   
    MaxrinAss's avatar

    Ben ik nou de enige die steeds weer slechte verhalen over EA leest en hun steeds meer begint te haten omdat ze alleen voor het geld gaan en geen moer om games geven? Eerst waren ze mijn Favoriete gamebedrijf, en nu haat ik ze. 👿

  5.   
    Koen's avatar

    Alles gaat tegewoordig om geld…

    Alles…

  6.   
    Double B's avatar

    wijnig nieuws dat zie je overal al, grote billboards ingame.
    bij alle gamemakers!