‘Spirituele opvolger van Total Annihilation’ Supreme Commander aangekondigd

Alweer een heeele tijd geleden werd een vervolg op de bijzonder aardige RTS-game Total Annihilation aangekondigd, maar daar is tot op heden nog niets van gezien. Een flinke tijd later en nog niet zo heel lang geleden, werd bekend dat Total Annihilation-vader Chris Taylor aan een ‘follow-up’ werkte.

Die follow-up kon wel eens Supreme Commander zijn, de game waar hij nu aan werkt en door hem de ‘spirituele opvolger van Total Annihilation’ wordt genoemd. Een echt vervolg zou ook niet mogelijk zijn, aangezien Atari, dat voorheen Infogrames was dat weer door het kopen van GT Interactive de rechten van TA verwierf, de rechten voor die game in handen heeft en blijkbaar niet laat gaan.

Hoe het ook zij, Chris Taylor heeft nu Supreme Commander aangekondigd en uitgebreid in de PC Gamer gezet. In Supreme Commander is er in real-time een galactische oorlog aan de gang. Jij bent een Supreme Commander in deze strijd en kan wanneer je maar wilt schijnbaar zonder tussenpauzes overschakelen naar een willekeurig slagveld, dat je zowel in satellite view als vanaf de grond kunt volgen en natuurlijk beïnvlouden. Op die slagvelden gaat de oorlog altijd verder op zowel land als op water als in de lucht, met als visueel presentje de zogenaamde major units. Dit zijn enorme ‘Godzilla-sized’ machines die de andere strijdvoertuigen doen verbleken in grootte.

Chris Taylor lijkt met Supreme Commander weer wat nieuws in het genre te willen brengen. RTS-games zouden geen strategie meer bieden en hij zal dat eens even rechttrekken. Hoe? Door bijvoorbeeld de Base Commander te introduceren. Deze kunnen je resources op peil houden, zodat jij lekker kunt gevechten kunt leiden. Ook wil hij schepen maken die zo groot zijn, dat je twee beeldschermen nodig hebt om ze volledig in beeld te kunnen krijgen als je ze vanaf de grond bekijkt.

Supreme Commander staat gepland voor 2006.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren