THUG2 gaat blootstelling aan reclame meten

Games en reclame, of beter: reclame in games. Het is een verschijnsel dat we waarschijnlijk vaker gaan zien. Activision en Nielsen Entertainment willen graag weten of het ook effect heeft en laatstegenoemde heeft een speciale techniek ontwikkeld.

Nielsen Entertainment ontwikkelde een audiowatermerktechnologie, waardoor gemeten kan worden hoe lang en aan welke reclame een speler van een game werd blootgesteld. Het watermerk is een onhoorbare code, die uniek verbonden wordt met de gebeurtenis. Deze gebeurtenissen worden dagelijks door Nielsen verzameld en verder wil het bedrijf via vraagstellingen ook meten hoe de in-game reclame wordt ontvangen en of het ook blijft hangen.

De Chrysler Group levert de reclame voor de eerste test, die in de PC-versie van Tony Hawk’s Underground 2 zal zitten. The Movies van Lionhead Studios, die in 2005 zal verschijnen, zal ook met deze test worden uitgerust. Er wordt ook al gekeken naar verschillende consolegames waarin de test kan plaatsvinden.

Hopelijk maken al deze reclames dankzij de sponsoring de games goedkoper.

  1.   
    nEels's avatar

    Idd, ik hoop ook dat de games zo goedkoper kunnen worden. Maar weer te veel reclame in een game is ook niet goed. ๐Ÿ™

  2.   
    Gast's avatar

    Nee kijk maar naar de Sims 2….

  3.   
    Ariej's avatar

    welke reclame zit er in sims 2 dan alleen eagames dan
    d8 ik ๐Ÿ˜•

  4.   
    Baklap's avatar

    Dat valt misschien niet zoveel op, maar kijk eens naar Superstar….

  5.   
    Prince's avatar

    Net als dat je een film kijkt en dan zie je zo’n groot Coca Cola bord. ๐Ÿ˜›