Nieuwe studio: Emogence en nieuwe game: Grafan

Met een wereldwijd persbericht hebben Herb Marselas en Chas. Boyd hun nieuwe studio Emogence gelanceerd.

Wil je het hele verhaal lezen ga dan naar de site van Emogence (die nog wel wat werk kan gebruiken).

Kort samengevat zijn dit de bio’s van de twee heren:

Herb Marsalas:
– development lead with the Direct3D graphics group
– created the 3D engine for the Age of Mythology and worked on Halo 2
– responsible for improving the state of game 3D graphics usage and performance on the Intel/Windows desktop
– began his game development career in the mid-1990s with Microprose/Spectrum Holobyte as one of the first 3D hardware developers

Chas Boyd:
– served as the visionary and chief architect for Microsoft’s Direct3D graphics API for ten years
– lead the development for a number of products including the first 3D viewer for seismic data analysis
– responsible for developing virtual reality systems, satellite modeling and display technology

Hun eerste game is nu bekend geworden onder de naam “Grafan” en zal een Ultra-Realistic First-Person Action Role Playing Game worden (een hele mond vol). Van de game zelf is nog weinig bekend maar er staan wel al drie afbeeldingen op de eerder genoemde site.

Daarnaast hebben de mannen ook al een mooie quote te pakken van Bill Rehbock (director of development relations nVidia):

“This game takes the next big leap on delivering an ultra-realistic, immersive gameplay experience. Because it takes advantage of the latest generation of graphics hardware features such as Pixel Shader 3.0, Grafan is likely to become a key industry performance benchmark. The visual quality of this game is bound to blow people away.”

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren