Activision loopt lekker. THUG doet het goed en natuurlijk dé knaller Call of Duty maakt al haar verwachtingen waar. Dat het echter zó lekker loopt dat de winst 34% hoger is dan in dezelfde periode vorige jaar was voor veel aandeelhouders een aangename verrassing.
Activision maakte de pers duidelijk dat het in het derde kwartaal van vorige jaar 508,5 miljoen harde dollars te hebben verdiend. Daarmee is het een van de best lopende gameconcerns van de wereld. Natuurlijk ben je daar als hoge pief van Activision blij mee. De directeur van Activision, Robert Kotick, zei het volgende:
- “We believe that our fiscal year 2005 financial results will be driven by our robust and exciting slate that includes Spider-Man 2, Shrek 2, Doom 3, Shark Tale, Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events, Call of Duty: Finest Hour, Rome: Total War and a sequel to the best-selling game Tony Hawk’s Underground.”
“I am very pleased to announce that the company delivered record results for the third quarter and first nine months of fiscal 2004. Our three holiday titles (Call of Duty, THUG en True Crime -red) were all top-five selling games for the holiday season and represent some of the highest quality, most innovative products that we have ever created. The success of our two new original properties, True Crime: Streets of L.A. and Call of Duty, and the new direction for the Tony Hawk brand have resulted in three new franchises from which we expect to develop a variety of games for multiple platforms for years to come.”
Kon niet beter Go Activision Go Activision Go Activision Go Activision 8)