Beste Peter, de revolutie van de 21ste eeuw

Wekelijks schrijven Leon en Peter elkaar over de dagelijkse dingen in het leven, maar vooral ook over games. Vorige week was het de beurt aan Peter, die enthousiast vertelde over de aankomende nieuwe site. Daarnaast vertelde hij dat GamersNET vanaf 1 november een gloednieuw HQ heeft in Bunnik! Deze week schrijft Leon een brief terug.

Reactie op: Beste Leon, het nieuwe GN komt eraan! Beste Peter,

Je komt thuis na een lange dag werken, ploft neer op je bureaustoel en zet je computer aan. Je was aanvankelijk van plan om een game te spelen, een belangrijke mail te versturen of nog iets aan je (school)werk te doen, maar voordat je daaraan begint, start je eerst even Facebook/Twitter op om te kijken wat er op dit moment leeft in jouw omgeving.

De bovenstaande situatie is ongetwijfeld voor velen herkenbaar. Het checken van je sociale media tussen je normale bezigheden door is tegenwoordig net zo normaal als het afvegen van je bips (bips. Mooi woord!). Deze populariteit is mede te danken aan het feit dat de websites overal bereikbaar zijn: of je nu achter je computer zit, op het station wacht op de trein die nooit gaat komen, of wanneer je eindelijk een open WiFi-signaal hebt gevonden in een shabby hotel in Griekenland.

De opkomst van sociale media is een ware revolutie. Negen jaar geleden bestonden sites als Facebook, Twitter, Hyves en YouTube nog niet eens. Als je iemand toen had verteld dat hij over enkele jaren zijn hele persoonlijke leven op internet zou zetten en dat hij speciale websites zou bezoeken om berichten als “lekker gewerkt vandaag”, “m’n hond is ziek” en “tentamen wiskunde ging kut” te lezen, had hij je voor gek verklaard.

Het gevolg van deze immense populariteitsstijging is dat steeds meer bedrijven zich bezig gaan houden met sociale media. Sommige doen dat op een geforceerde manier (vooral de NOS heeft het delen van nietszeggende meningen van nietszeggende mensen tijdens serieuze nieuwsitems tot een kunst verheven), maar voor veel bedrijven en websites bieden de sociale media echt een meerwaarde.

GamersNET heeft al geruime tijd Twitter– en Facebook-accounts, maar sinds enkele maanden zijn we daar echt ontzettend actief mee bezig. We bieden jullie niet alleen een overzicht van het interessantste nieuws en de beste artikelen op onze site, we voorzien onze volgers ook van dingen waar de “normale” GamersNET-bezoeker geen toegang tot heeft. Denk hierbij aan supertoffe prijzen, foto’s van evenementen en voorproefjes van onze video-items. Volgen die shit dus!

Beste Peter, het spijt me dat ik dit artikel heb gebruikt om schaamteloos reclame te maken voor onze sociale media, zonder in te gaan op jouw fantastische brief over Star Wars. Jij weet dat ik het volledig met je eens ben en dat ik ook ontzettend blij ben dat Disney de franchise eindelijk weer welverdiend nieuw leven inblaast. Het feit dat niemand deze overname had zien aankomen, maakte het nieuws enkel spectaculairder. Ik was echt ontzettend verrast toen ik het nieuws op onze Twitter las! Crap, daar ga ik weer…

Greets,

Leon

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Lijkt wel een compleet reclame brief die zo afgedrukt kan worden en door de stad kan worden gehangen.

  2.   
    Neolite's avatar

    Ga je het ook nog in groot formaat printen en overal ophangen Leon? Misschien leuk GN logotje erbij en dan in alle NS stations hangen? 😛

  3.   
    Kill Gamer 01's avatar

    Haha Leon, alles wat ik zojuist heb gelezen is reclame! 🙂