GamePlay 2006: Het Belang van de Boothbabe

Op iedere gerespecteerde beurs is het inmiddels een vereiste: een stel mooie vrouwen om jou de nieuwste producten aan te smeren. De gamesindustrie stond vroeger wat in de schaduw van alles, maar ook hier is de commercie toegeslagen. Erg? Nee hoor, kijk maar!

“I See Girls”

Zien en gezien worden, daar draait het voornamelijk om. De nieuwste spellen hebben de hoofdrol hier, maar al het vrouwelijke schoon dat in de hal rondhuppelt weet ook heel goed de aandacht op zich te vestigen.
Hoe kan je een console of spel nou beter aanprijzen als zelfs dié schoonheden het allemaal geweldig vinden? Games zijn toch voor geeks? Nee, al lang niet meer, maar echt heel cool ben je er nog steeds niet mee. Nee, de meisjes zijn meer onder de indruk als je aan kitesurfen of motorcrossen doet. Motorstorm telt dan helaas niet.

Verder is het natuurlijk helemaal niet erg om te kijken naar die meiden, want wat mij steeds weer opvalt: ondanks dat er veel vrouwen gamen, is er toch bijna geen enkele vrouwelijke bezoeker te bekennen. Verder dan een ‘vriendin van’ kwam ik niet echt. Vinden ze de beurzen niet echt leuk? Zou kunnen, op ‘Speed en Design’ en de ‘HCC dagen’ (deze beurzen waren tegelijkertijd in de Jaarbeurs) waren ook weinig vrouwen te bekennen. Maar je de hele tijd alleen maar tussen die kerels begeven is ook niks.


De boothbabes in volle actie!

Producten aan de man brengen

Nee, dan is de boothbabe zeer effectief. Ze valt op in de menigte en associeert zich direct met een product. Zo zijn de meisjes van Xbox 360 goed vertegenwoordigd ieder jaar. Opvallend: Playstation 3 kwam dit jaar ook met een hele groep meiden aanzetten, een mooi alternatief. Mooi in zijn letterlijkste vorm dan!

Terugdenkend hebben we het over ‘de meisjes van Samsung’, ‘die Wii-meisjes waren erg leuk!’ of ‘heb je die van Xbox 360 gezien?!’. Het werkt dus, je weet precies van welk bedrijf ze er zijn! Ze hebben vast heel mooie namen en zijn alles behalve oppervlakkig, maar zo is de presentatie wel lekker makkelijk. Lachen, met iedereen op de foto en vooral niet te briljant overkomen. Briljant dus!

Lachen

Voor de meisjes valt gelukkig ook veel te lachen. De aandacht van de jongens was nog nooit zo hoog. Ze willen allemaal op de foto met je en durven je zomaar aan te spreken. Dit levert ook een heleboel grappige situaties op. De leeftijd van de bezoekers varieert namelijk tussen de 8 en 80 jaar, waarvan er toch opvallend veel jonge pubers rondlopen. In het bijzonder die laatste groep wil natuurlijk graag op de foto met al die vrouwen! Nu is de kans! Een pracht van een avatar voor op msn!
Wat krijg je dan? Ik stond even te wachten op een paar meisjes van Xbox 360 om ze op de foto te zetten voor Gamersnet. Maar ik was niet de enige. Er stond een groep van ongeveer zes jongens voor mij, waarvan één het aandurfde om op de foto te gaan met deze wel heel aantrekkelijke dames. Hij was nog niet zo heel oud, dus hij kwam tot borsthoogte van de meisjes, waarna hij een beetje ongemakkelijk tussen hen in ging staan. Zijn vriendje mocht de foto nemen. Deze was echter zo zenuwachtig dat hij tien keer onsuccesvol op het knopje van zijn camera stond te drukken, in zichzelf vloekend. Ik kon het niet verstaan, maar het leek op “shit, shit, shit, shit”.

Nee, de boothbabe is niet meer weg te denken uit gamesland. Over heel de wereld houden ze ons in hun greep. De mensen die ze inhuren lachen het hardst, maar dat vinden wij allemaal niet erg. Wij kopen toch alleen maar wat we zelf het beste vinden. Of denk je toch weer even terug aan dat meisje met haar korte rokje en brede glimlach als je voor de keuze staat of je nou een Samsung of een Iiyama monitor moet aanschaffen?


Bij binnenkomst werden we welkom geheten door de dames van Computerland

Friso en Paul zijn gelijk blij op de Gameplay te zijn!

De dames van de garderobe

Niels zegt hallo tegen de ‘Kruistocht in Spijkerbroek-game’ promobabe

Twee meisjes van de FHM stand

Playstation 3 pakte goed uit…

… héél goed uit!

Ja, dan krijg ik het beeld ook niet meer scherp hoor…

Folders uitdelen voor ‘games in concert’

Riwfka gaf mij gelijk haar kaartje!

Euh… van wie waren jullie ook al weer? Maakt ook niet uit, leuke foto!

Wiiiiiiiii!

Het mooie van de Wii: spelen met vier vriend(inn)en

Van de PU stand…

… en ze was niet alleen: haar collega’s

FHM weet echt hoe het moet. F*cking Hot Meisjes!

Waarschijnlijk de jongste babes op de beurs

Promo voor Kunstbende 2007

En later kwam ik haar nog eens tegen! Tada!

Een beetje achteraf, die t-shirt verkoop van Gamekings

Maximmmm

En zo begon het offensief van Xbox 360…

…waarna het alleen maar beter…

…en beter werd!

De tegenaanval was alles behalve kinderachtig! Playstation 3.

Ik moet een PS3 hebben…

Deelden ze die stickers vorig jaar niet ook al uit?

De GTA stand, waar je tegen elkaar kon gamen met je meegebrachte PSP

Nog een meisje van de GTA stand

Iemand een idee waarom hier een rij stond om met ze op de foto te mogen?

Met zo’n lach verkoop je dat blad zo!

Met de vrouwen van Ubisoft kon gelachen worden!

Zelfs na drie lange dagen kon er nog zwoel gekeken worden…

…door onze angels!

PSP vs. ??

De Samsung-meisjes waren toch een beetje moe na de lange dag. Toch konden ze nog lachen!

Na een spetterende show gingen de cheerleaders van de Amsterdam Admirals rond voor de promo

Buiten kwam ik ze nog tegen voor een snelle groepsfoto, wel thuis!

De enige échte gamebabes gaan weer naar huis… tot volgend jaar!

Meer Football Manager 2007

4/12/2006Football Manager 2007 2
  1.   
    denjaap's avatar

    op de laatste foto wow !! wat een babes 8)

  2.   
    Pimkingetje's avatar

    Denjaap, plees!! 😛