Waar je vroeger nog een aparte kaart voor kocht kan binnenkort op iedere moderne GeForce videokaart: PhysX physicsversnellingen. Over deze techniek wordt al een tijdje gesproken, maar resultaten bleven uit. Deze resultaten komen midden volgende maand.
Dan verschijnt namelijk de net aangekondigde GeForce 9800GTX+ en de bijbehorende versie 177.39 van de GeForcedrivers. Deze drivers bevatten ondersteuning voor PhysX-versnelling van de 9800GTX, 9800GTX+, GTX260 en GTX280-kaarten. De overige kaarten uit de GeForce 9xxx en 8xxx-serie zullen later via een driverupdate PhysX-versnelling krijgen.
In enkele tests bleek al dat PhysX-versnelling via de videokaart een flinke oppepper is ten opzichte van physicsberekeningen op de processor. Over prestatienadelen voor de beeldverwerking wordt (nog) niets gezegd.
Dus als ik het goed begrijp krijgt mijn 8600GT straks gewoon een PhysX-versnelling door een update zonder iets extra aan te schaffen?
Je hoeft er niks voor aan te schaffen, en hij krijgt idd een PhysX versnelling ๐ Hoeveel sneller zou mijn GeForce 8800-GTS dan nog kunnen worden? ๐
??????????zo’n pc nurd ben ik ook weer niet wat houd het in ๐ณ ๐ณ ๐ณ ๐ณ ((ik noem jullie geen nurds!!)) ๐
Dat je videokaart iets sneller word, als je een 8xxx kaart hebt, of een 9xxx ๐
Als ik het goed begrijp rageerd de omgeving realistischer op jouw acties. Dus als je met een rpg ergens op schiet gaat het realistischer kapot. Het moet volgens mij ook door de desbetreffende game ondersteund worden. ๐
edit:
toch ook voor het realisme zoals ik hierboven beschrijf??
Chill. ๐
@alias
Volgens mij is het zo dat er niets aan het realisme wordt veranderd.
Maar in het spel zitten natuurkundige berekeningen die ervoor zorgen dat bijvoorbeeld iets in de juiste vorm, snelheid uit elkaar knalt.
En door die updates zou dat sneller moeten gaan waardoor je de settings van een game misschien wat hoger kunt zetten. Aangezien die berekeningen veel rekenwerk kosten.
ikketjuh, bedankt voor deze uitleg het is me nu weer een stuk duidelijker. De performance van mijn kaart gan er straks op vooruit en dat is het belangrijkste. 8) ๐
Als dit echt klopt zal ik het onmiddelijk doen (H)!
Physics, zijn de natuurkundige berekeningen die zich in een game voordoen, een perfect voorbeeld hier van is Half-Life 2 met de Source engine. Normaal doet de processor die berekeningen maar nu kan de videokaart een gedeelte overnemen. Dit betekend dat je meer explosive barrels kan spawnen (gmod) en laten exploderen zonder dat je pc er trager van wordt.
Ben benieuwd hoe dit dan werkt, want in feite wordt er meer van je videokaart gevraagd, vraag me af of dat echt sneller zou gaan dan met een q-core